Taggar

, , , , , , , ,

Nu blev det lite fel, eller? För visst är det fem produkter på bilden? Jo, och hur jag än försökte kunde jag inte plocka bort någon. Det här är den perfekta basen i den ihållande sommarvärmen som haft i år.

Fyra favoriter juli 2014

Fyra favoriter juli 2014

Bakre raden börjar med Max Factor Face Finity All Day Primer med SPF 20, (läs gärna min recension här) Denna primer har fungerat allra bäst med flytande foundation, därför har jag valt att ”mätta” den med Bobbi Brown Skin Foundation, mest för att jämna till hudtonen och dämpa lite rodnad som jag har över kinder och näsa. Även Bobbi Browns foundation har SPF, nämligen 25.

Sedan har jag följt upp med pressat puder, Hello Flawless från Benefit i nyansen Champagne. Den är ganska gul och det behövs ytterst lite för att täcka blemmor eller annan rodnad i huden. Man kan lyfta på pudret i dosan och undertill finns både en skumgummiapplikator och en nätt lite borste. Jag har använt min egen puderborste för att svepa lätt över ansiktet. Pudret Hello Flawless har SPF 15.

I det allra hetaste sommardagarna kanske man inte ska överdriva alltför mycket, jag har använt lite Bronzing Powder från The Body Shop för att definiera kindbenen lite och sedan lite highlighter på övre kindben och näsrygg. Här visar jag Pürminerals Afterglow Illuminating Powder som släpptes nu i somras. Den fungerar även om du vill ha lyster i hela ansiktet, men var försiktig: den skimrar en hel del! Jag har valt att använda den lokalt på kindben, näsrygg och ibland strax under ögonbrynet för att begränsa skimret lite. (i det här inlägget finns mer information om Pürminerals lysterpordukter som släpptes i somras.)

Mycket enkelt och går snabbt att fixa! En vattenfast mascara till det och ett färgstarkt gloss, sen är jag good to go!

Det här är också en enkel bas att ha under dagen och sedan piffa till med rouge och eyeliner inför en kväll på stan.

Fyra favoriter med öppna dosor visar färgerna på Benefit Hello Flawless, The Body Shop Bronzing Powder och Pürminerals Afterglow Illuminating Powder.

Fyra favoriter med öppna dosor visar färgerna på Benefit Hello Flawless, The Body Shop Bronzing Powder och Pürminerals Afterglow Illuminating Powder.

Swatches uppifrån: Benefit Hello Flawless, Pürminerals Afterglow Illuminating Powder, The Body Shop Bronzing Powder.

Swatches uppifrån: Benefit Hello Flawless, Pürminerals Afterglow Illuminating Powder, The Body Shop Bronzing Powder.

Hur har ni andra gjort med makeup i den tropiska hettan vi har fått uppleva i sommar?