Taggar

,

Makeupmärket Elisabeth Mott ska lanseras i Sverige och idag dök det upp ett gigantiskt paket till en maskara. Elisabeth Motts uppenbara flaggskepp verkar vara maskaran IT’S SO BIG (179kr) och lovar långa fransar med mycket volym. Jag vill minnas att denna maskara dök upp i en Glossybox för ett tag sedan och att jag skrattade hela vägen till soptunnan. Kanske kan jag bli motbevisad nu?

Pressutskick Elisabeth Mott

Pressutskick Elisabeth Mott

Elisabeth Mott är ingen egentlig person utan en sammanslagning av Elisabeth Street och Mott Street i trendiga shoppingområdet North of Little Italy i New York. Grundaren som Alice K har länge arbetar inom modeindustrin och behovet av enkla produkter för den ständigt resande fashionistan sägs ligga bakom idén till Elisabeth Mott.

Maskaran IT'S SO BIG från Elisabeth Mott

Maskaran IT’S SO BIG från Elisabeth Mott

Maskaran IT'S SO BIG från Elisabeth Mott

Maskaran IT’S SO BIG från Elisabeth Mott

Jag ger maskaran en chans till! Enligt beskrivningen ska den kladdfria formulan förlänga fransarna och ge ”den mest otroliga volym”. IT’S SO BIG har en timglasformad borste med både korta och långa strån som ska fånga upp och färga varje liten frans. Maskaran tvättas bort med vatten men ska ändå hålla genom ett träningspass.

I sortimentet finns även en kul produkt som heter Lash Card (59kr)som man lägger på ögonlocket medan man applicerar maskara och voilá! all maskarasmudge sitter på Lash Car istället för ögonlocket! Utöver detta hittar vi Creamy Eye Pencil (139kr)och Pop! Goes The Eyeshadow (119kr). Sortimentet är ganska litet med tre färger av penna och ögonsskugga, men de ser fina ut på bilderna.

Jag har bara fått hem maskaran till test men jag har länk till Bangerhead längre ner och där finns bilder att kika på!

Elisabeth Mott lanseras först på Bangerhead.se men kommer under hösten ut till andra butiker. på Bangerheads.se har de just nu öppningserbjudande med 20% rabatt om du anger koden EZM20 när du checkar ut.