Taggar

, , , , ,

I början av sommaren kom ett välfyllt paket ifrån Swiss Clinic, (jag har tidigare visat Swiss Clinic Skin Roller), och jag har över sommaren testat deras produkter Swiss Lashes och Swiss Brows.

Båda produkterna kommer i en lätt metallhylsa och det går tyvärr inte att skilja dem åt. Jag kan tycka att man skriver respektive produkts namn på hylsan alternativt sätter en etikett i botten. Som det är nu måste jag öppna hylsan för att se vilken produkt jag ska använda.

Swiss Clinic Lashes & Brows, helt omöjligt att se skillnad på dem.

Swiss Clinic Lashes & Brows, helt omöjligt att se skillnad på dem.

I grunden har jag bra bryn med starka strån och jag får dem till den bredd och längd jag önskar för att rama in ögat. Det mina bryn saknar är mer mängden bryn, alltså fyllighet. Jag kan tycka att det ser glest ut mellan plantorna helt enkelt.

Swiss Clinic Brows enligt leverantören:

  • Njut av synligt vackra ögonbryn på enbart 1-4 veckor.
  • Bevisad effekt
  • Ej testad på djur
  • Formulerad i Schweiz
  • Naturliga ingredienser
  • Prostaglandinfri
  • Resultatgaranti
  • Testad och godkänd

Att jag skulle se resultat efter 1-4 veckor känns faktiskt som ett hån. Förvisso byter man ut stråna i ögonbrynen ofta men en vecka känns lite väl tight om tid. Jag har inte märkt någon dramatisk förändring på mina bryn, som jag skrev tidigare är jag berikad med bra bryn, och med pincett och färgning brukar de se bra ut.

Swiss Clinic Brows ska ge näring och stimulera tillväxten av brynstrån för att ge ett fylligare utseende. Produkten appliceras med filtapplikator och kan användas 1-2 gånger per dag. Jag har valt att applicera på kvällen efter min rengöringsrutin.

Swiss Clinic Brows

Swiss Clinic Brows

Swiss Clinic Brows: 3ml 695kr och 5ml 895kr (kampanj)

Mina fransar däremot har inte alls fått samma hårkvalitet som resten av håret på kroppen. Kanske kan detta bero på ett helt annat slitage. Jag använder makeup och framför allt maskara mycket oftare än en hårfön till exempel. Jag skulle definitivt behöva ett lyft för fransarna, i allt från längd, kvalitet, stuns och antal fransar.

Swiss Clinic Lashes enligt leverantören:

  • Njut av synligt vackra fransar på enbart 3-6 veckor.
  • Bevisad effekt
  • Ej testad på djur
  • Formulerad i Schweiz
  • Naturliga ingredienser
  • Prostaglandinfri
  • Resultatgaranti
  • Testad och godkänd

Även här tycker jag att de är lite väl hoppfulla med att ange 3-6 veckor för ett synbart resultat. För min del tog det två månader innan jag ens såg antydan till tätare fransrad och viss tillväxt på längden av de fransar som var med från början. Fortfarande efter tre månader har jag inte magisk fransrad att vifta med men jag har märkt en förbättring av fransarna.

De känns starkare, har en helt annan ”stuns” och motstånd när jag applicerar maskara och om jag tittat noga i franskanten så ser jag massor av små fransar som är på väg att växa ut. Längden är inte dramatisk men har fått en liten schwing i alla fall.

Jag tror att det är högst individuellt (både bryn och fransar) hur fort och kraftigt de kan påverkas av serum. Det beror såklart också på i vilken fas dina strån är i när du börjar med din produkt. Tålamod är en dygd.

Swiss Clinic Lashes har en tunn penselapplikator och produkten ska läggas längs franskanten. Det går att använda även denna 1-2 gånger per dag men jag har valt att använda den på rentvättade ögon på kvällen. Det känns bäst så helt enkelt.

Swiss Clinic Lashes

Swiss Clinic Lashes

Swiss Clinic Lashes: 3ml 795kr och 5ml 995kr (kampanj)