Etiketter

, , , , , , ,

Tidigare i somras fick jag hem ett prov på Nourishing Hair Oil från Weleda. Jag älskar olja för håret, och håret älskar det med. Det är i princip det enda som funkar för mitt långa, tjocka hår med självfall och lite torra slingor. Det ger massor med fukt, glans och definierar håret istället för ett stort volymburr.

Weleda Nourishing Hair Oil

Weleda Nourishing Hair Oil

Weleda Nourishing Hair Oil är baserad på jordnötsolja och tillsammans med klöverblomma, rosmarin och kardborre ska det verka återfuktande och motverka att håret blir frizzy.

Så här har jag använt oljan:

– cirka en halvtimme innan jag ska tvätta håret har jag applicerat olja i hårbotten och masserat in den ordentligt. I perioder får jag extremt torr hårbotten och det känns som om skalpen blir två storlekar för liten. Oljan och och massagen mjukar upp torra plack inför hårtvätt, det känns otroligt skönt och uppfriskande för hårbotten!

– efter schampoo och balsam har jag handdukstorkat håret och låtit det vara en stund. Sedan applicerar jag en liiiiiiten mängd olja i hårets längder och låter det självtorka. Anledningen till att jag skriver liiiiiiiten är att första gången överdoserade jag oljan ganska rejält och gick med oljigt fettigt hår. Jag såg det som en kur för håret 😉

Vad tycker jag:

Generellt tycker jag väldigt bra om håroljan från Weleda, den funkar till min hårbotten och den ger fukt och glans till torra längder. Det jag inte riktigt uppskattar är att den kommer i glasflaska och att man ska hälla ut produkten i händerna. Pipett kanske? Eller pump? förpackningen lämnar lite att önska. Jag är livrädd för att tappa den i golvet.

Jag älskar doften på oljan då rosmarinen är tydlig, aromatisk och lite kryddig.

Då oljan baseras på jordnötsolja rekommenderar den inte av jordnötsallergiker!

Weleda Nourishing Hair Oil innehåller 50ml och kostar 159kr. Väl investerade klöver om man har problem med hårbotten och torrt hår.

 

