Etiketter

, , , , , ,

Ni som följt bloggen under en längre tid vet att mina naglar är i urkasst skick. Jag har testat att lacka naglar, inte lacka naglar, olika oljor, krämer och fabrikat på nagellack.

Gelnaglar med holografiskt glitter

Gelnaglar med holografiskt glitter

Förra veckan orkade jag inte mer och bokade en tid för att göra gelnaglar helt enkelt! Jag har längtat efter långa starka naglar som jag kan visa i bloggen utan att skämmas. Jag har en uppsjö med nagellack som kommit i pressutskick som jag nu äntligen stolt kan börja visa upp!

Malin, nagelteknologen som jag besökte, talade om för mig att mina naglar är tunna (troligtvis genetiskt) och släpper ifrån sig både fett och fukt. Ja, därav den dåliga kvaliteten! Det kan också vara en generell orsak till att lack inte fäster så bra, nageln släpper hela tiden ut fett som stöter bort nagellack.

Jag valde genomskinlig tip med massor av holografiskt glitter! Yay, vad det glittrar! Nu kan jag lacka om naglarna hemma i vilken färg jag vill och när jag tar bort lacket har jag ändå en snygg glittrig nagel under. Passar mig perfekt! Jag gillar formen som är lätt avsmalnande med ändå rak i tippen.

Naglarna kändes sjukt långa i början och var i vägen om jag skulle använda mobilen, öppna bildörren eller skriva på tangentbordet. Men nu känns det bra! Ni får se några bilder på gelnaglarna och sen hoppas jag komma igång och göra manikyrer nästa vecka.

Gelnaglar med holografiskt glitter

Gelnaglar med holografiskt glitter

Gelnaglar med holografiskt glitter

Gelnaglar med holografiskt glitter

