Etiketter

, , , , ,

Innovative Skincare är ett relativt nytt och okänt märke i Sverige. Det är ett så kallat ”cosmeceutical”-märke och säljs hos dermatologer, plastikkirurger och hudterapeuter.

Jag har under ett par månader använt Exfoliating Enzyme Treatment och är så toknöjd!

Innovative Skincare Exfoliating Enzyme Treatment

Innovative Skincare Exfoliating Enzyme Treatment

Bilden talar sitt tydliga språk, produkten är använd och den är slut! I peelingen kombineras botaniska papainenzymer (från papaya) och microbeads (polyetylen) och man får det bästa av två världar.

Jag är egentligen en sådan som föredrar peeling utan korn eftersom jag har lätt för att bli röd i ansiktet. Men den här är trevlig att jobba med. Krämpeelingen är ganska segklistrig i konsistensen, men jag arbetar ut den med lite ljummet vatten och masserar sedan ansiktet under någon minut. Har jag gott om tid kan peelingen få verka en 5-10 minuter och sedan tvättas av.

Huden blir ren, len och polerad! Jag kan inte känna några torra partier eller ojämnheter.

Jag skulle lätt köpa den om det inte vore för priset. Jag har svårt att motivera en peeling för cirka 800kr, hur bra den än är.

