Etiketter

, , , , , , ,

För ett par veckor sedan var jag och Bella (SaintBella Beauty) på ett event som Mette Cosmetique bjudit in till. På översta våningen i Malmös skyskrapa Turning Torso bjöds det på stor buffé, information om Mettes varumärken Nimue (älskar!), pH Formula (nyfiken på!), Art Deco, Gatineau samt Phyris. Av dessa märken fick vi prover och jag har en del att testa framöver.

Vackra Pia från Mette Cosmetique

Vackra Pia från Mette Cosmetique

Tjusiga Bella!

Tjusiga Bella!

Amazing view från Turning Torso!

Amazing view från Turning Torso!

Kvällens stora händelse var givetvis tyska makeupmärket ArtDeco som skulle visa sin höstkollektion Majestic Beauty. Med inspiration från catwalkens senaste kollektioner ska ögonen vara mjukt sotade och fokus ligga på läpparna.

ArtDeco grundandes 1985 av Helmut Baurecht och har sedan hittat sin väg ut i vida världen. Företaget drivs idag som ett familjeföretag och har en tydlig vision om att erbjuda makeup till alla. I deras makeupdiskar ska det finnas något som tilltalar alla, oavsett vilken färg eller finish du är ute efter.

Personligen har jag handlat ArtDeco sedan jag var 10 år gammal då vi varje sommar åkte genom Tyskland för semester vid Medelhavet. Jag gillar deras små ögonskuggor med magnetsystem, deras Ceramiclack är fantastiska (och jag hoppas även att Mette Cosmetique lanserar deras nysläppta lack i Sverige?!), gloss med bra hållbarhet, fantastiskt ögonskuggsprimer, ruggigt bra mascaror och så mycket mer!

I Sverige är ArtDecos sortiment långt från komplett! Det är inte helt lätt att hitta åretförsäljare då märket finns hos hudterapeuter och frisörer. Jag skulle önska att ArtDeco började synas i detaljhandeln så att fler kan ta del av märket. Jag får känslan av att det ska satsas mycket mer på ArtDeco framöver och kanske bli mer lättillgänglig för den vanliga konsumenten.

Under kvällen fick vi möta Leonie Junker som är international marketing manager på ArtDeco i München och hon berättade ArtDecos historia, vision och vi fick en sneak peek på kommande Glamourkollektionen till jul: skimmer och glitter i skuggorna, glittriga nagellack, en powderpuff-flaska med skimmer för till exempel dekolletaget och flera fina gloss.

Leonie Junkier, Int. Marketing Manager från ArtDeco i Tyskland

Leonie Junkier, Int. Marketing Manager från ArtDeco i Tyskland

Glamourkollektionen 2014, brukar släppas strax innan jul här i Sverige.

Glamourkollektionen 2014, brukar släppas strax innan jul här i Sverige.

Glamourkollektionen 2014, brukar släppas strax innan jul här i Sverige.

Glamourkollektionen 2014, brukar släppas strax innan jul här i Sverige.

Glamourkollektionen 2014, brukar släppas strax innan jul här i Sverige.

Glamourkollektionen 2014, brukar släppas strax innan jul här i Sverige.

ArtDecos internationella makeup artist, Macedonio Bezerra,gjorde en tjusig makeup på otroligt vackra Linnea. Även om jag är urusel på att skugga och sudda kanter så blev jag väldigt inspirerad och kanske är hösten 2014 då jag lär mig? Annars lär jag vara trendig med fokus på läpparna i alla fall. Man kan ta den enkla vägen också!

Jag och Macedonio, you can all see who is more stylish here, the fabulous makeup artist in white jacket and black flower decoration!

Jag och Macedonio, you can all see who is more stylish here, the fabulous makeup artist in white jacket and black flower decoration!

Majestic Beauty-kollektionen

Majestic Beauty-kollektionen

Linnea i mjuk sotning och mörka läppar

Linnea i mjuk sotning och mörka läppar

Macedonio och Linnea

Macedonio och Linnea

Dyvecke, Macedonio och Linnea

Dyvecke, Macedonio och Linnea

Fina paletten till Majestic Beauty

Fina paletten till Majestic Beauty

Jag hade en supertrevlig kväll som började med att jag mötte upp Bella och vi krängde burgare på O’Leary’s, like – a – boss, skulle jag vilja säga. På eventet träffade jag mina före detta lärare från hudvårdsutbildningen i Landskrona, de såg inte så skrämmande ut som de gjorde tidigare 😉 och jag fick en pratstund med Christel från C skincare  -så trevligt att ses igen! Och så fick jag träffa Lena, (saknar dig!), som liksom jag provade allt vi kunde hitta från glamourkollektionen!

Lena swatchar och testar!

Lena swatchar och testar!

Jag har kanske en lite invändning mot eventet, jag tycker att när man presenterar en ny kollektion så ska proverna i goodiebagen avspegla presentationen. Eftersom fokus låg på ArtDeco och deras höstkollektion Majestic Beauty kan jag tycka att de produkterna ska följa med besökarna hem. Inget ont om den goodiebag som hade plockats ihop, välfylld och generös, men inget från Majestic Beauty.

Tack Dyvecke och Mette Cosmetique för ett jättrevligt och väl genomfört event!

