Taggar

, , , ,

Jag bjuder på vikten av att sudda ögonskuggor ordentligt och verkligen se att de smälter in i varandra snyggt och inte ger skarpa kanter. Inga pandaögon alltså.

Jag har inte mycket från Make Up Store i mitt sortiment här hemma, kanske två Microshadows, en ögonpenna, har haft en primer och concealer tidigare, men är ingen storkonsument direkt. Det kommer att ändras från och med nu känner jag!

Igår gjorde jag den här sminkningen till hår eventet med Unite i Göteborg, (eventet kommer i separat inlägg), och även om jag tyckte att skuggorna smälte ihop fint i mitt mjuka badrumsrums, så ser det klart annorlunda ut i dagsljus.

Jag hade ont om tid och körde helt enkelt iväg såhär, och det var ingen på eventet som ryggade tillbaka! (Förutom när jag berättade för ett par frisörer att jag inte klippt mig på över ett år, det bjuder jag också på!)

Fördelen med makeupen är den helt fantastiska ögonskuggsprimern från NARS som gjorde att jag faktiskt såg likadan ut när jag kom hem halv tolv inatt.

Skuggorna på bilderna är inga mindre än helt fantastiska Watt och Attitude från Make Up Stores senaste kollektion Scream. Jag har köpt ögonskuggorna från den kollektionen, men har inte hunnit blogga upp dem än. Och jag vill bara säga att INGA bilder gör dessa skuggor rättvisa!

Watt är en magiskt vacker mörklila med turkost glitter, det kommer bli min favorit, älskar den redan. Mina två favoritfärger i en skugga! Attitude är en fint skimrig turkosteal och är även den en läckerbit.

Microshadow kostar cirka 140kr (Kicks har kampanj just och då kostar de 100kr)