Taggar

, ,

Vad jag tycker om långa namn låter jag vara osagt, men bareMinerals 5 in 1 BB advanced performance cream eyeshadow SPF 15 kvalificerar sig som långt namn, eller hur?

bareMinerals 5 in 1 BB advanced performance cream eyeshadow SPF 15 sägs har fem hudvårdande fördelar, long-wear color, prime, brighten, smooth och protect.

Funkar? Sisådär på mig faktiskt.

bareMinerals 5 in 1 BB advanced performance cream eyeshadow SPF 15

bareMinerals 5 in 1 BB advanced performance cream eyeshadow SPF 15

Hylsan är av plats och kommer med en skruvkork med filtapplikator. Den krämiga ögonskuggan går att stryka direkt på ögonlocket och torkar efter en stund. Färgen blir då såklart intensiv. Om man istället vill sudda ut skarpa kanter kan man göra det direkt efter applicering, innan den har hunnit torka och jag upplever att skuggan blir tjusigare då helt enkelt.

bareMinerals 5 in 1 BB advanced performance cream eyeshadow SPF 15

bareMinerals 5 in 1 BB advanced performance cream eyeshadow SPF 15

Jag har använt den som ”snyggskugga” de dagar jag inte orkat sminka mig mer. Nyansen som jag provat heter Candelit Peach och är en ljus skugga, med lätt lutning åt persika som bara ljusar upp och skimrar lätt på ögonlocket när den arbetas ut.

bareMinerals 5 in 1 BB advanced performance cream eyeshadow SPF 15

bareMinerals 5 in 1 BB advanced performance cream eyeshadow SPF 15

I pressutskicket står det att den även ska hålla andra (bareMinerals) skuggor på plats under dagen, men med de skuggor jag har testat tycker jag inte att själva ”primerfunktionen” är bra. Jag får väldigt oljiga ögonlock och kräver en vass primer, även för att hålla denna på plats.

Utbudet av färger (10 st) är något tråkigt, med dammigt jordiga toner.

Priset är 275kr för 3ml (kommer att räcka länge) och finns ute i butik och salong sedan augusti 2014.