Etiketter

, , , , , , , ,

Förra veckan körde jag (fel ett par gånger) till Göteborg, det chica hårvårdsmärket Unite hade bjudit in till event för bloggare och frisörer på västkusten och det ville jag inte missa!

Palace, Göteborg

Palace, Göteborg

Jag är tjejen med det jättetjocka långa håret som aldrig stylar det. Everyone knows it. Jag tvättar håret och ger det balsam, och ibland en efterbehandlade produkt som ska vårda, ge fukt och hålla bort lite frizz. Men vem orkar föna, platta eller locka mitt barr? Inte jag, jag vet inte ens hur man gör. Och det kan låta udda för en del, men jag har aldrig lärt mig. Jag äger inte heller några dyrgripar till stylingverktyg, utan en enkel fön från 1990 ungefär och en billig version av plattång från Babyliss, som jag aldrig använder.

Så, med den bakgrunden gick jag till en företagspresentation av märket Unite. Företaget startades av Andrew Dale (tidigare bl.a. Vidal Sasson) och är idag ett respekterat märke bland frisörer. Unites ledord är premium, boutique, fashion, selective och education, vilket beskriver deras affärsidé väldigt bra. Det är högkvalitativa produkter för välutbildade frisörer med höga krav och som ständigt ser framåt och söker nya utmaningar.

Palace, Göteborg

Palace, Göteborg

Presentationen från Mia från Kraft och frisören Fredrik (fomhair.se) var informativ och underhållande, det kändes påläst, beprövat och rutinerat! Det är få frisörer (i dagsläget är det bara Emma som klipper mitt hår) som jag lämnar över mitt hår till och utan att tveka skulle Fredrik få klippa mitt hår.

Mia från Kraft som representerar Unite i Sverige

Mia från Kraft som representerar Unite i Sverige

Fredrik från F&M som arbetar med Unites produkter i Stockholm

Fredrik från F&M som arbetar med Unites produkter i Stockholm

Under kvällen bjöds det på snittar och gott att dricka, extremt välplanerat av Therese (jag är inte alls förvånad, hon är proffs i sammanhanget), och jag fick träffa delar av beautybloggeliten igen. Bara så himla synd att jag inte kunde stanna längre, men så är det ibland. Vardagen kallar tillbaka en till skola och familj.

Med oss hem fick vi en trevlig goodiebag med schampoo, balsam, texturizer och ett balsamspray som heter 7 seconds. Schampoo och balsam har jag redan kastat mig överk, samt 7 seconds – herregud, hur har jag levt utan den här innan? Den roliga nyheten Texturiza Spray blev en rolig överraskning som gav håret ett jävligt (pardon my french!) rockig volym med textur och spänst.

Unite Texturiza Spray

Unite Texturiza Spray

Cirka tre timmar efter applicering av Unite Texturiza Spray

Cirka tre timmar efter applicering av Unite Texturiza Spray

Stort tack till den frisör som rockade till mitt hår! Hoppas att jag inte skrämde frisörer och säljare alltför mycket när jag berättade att jag inte klippt mig på ett år. Jag har bokat en tid till den 26 september, okej? 🙂

Pris för produkterna ligger på strax över 300kr per produkt. En hiskelig summa för många, men det är stora förpackning på 300ml. Unite säljs exklusivt hos noga utvalda salonger.

På begäran: INCI på Texturiza Spray!

INCI för UNITE Texturiza Spray

INCI för UNITE Texturiza Spray

