Taggar

, , , , ,

Förra veckan fick jag hem dessa två Chubby Stick Cheek Colour Balm från Clinique. Jag har använt och tycker om krämrouge tidigare, men inte testat någon penna för detta.

Clinique Chubby Sticks cheek Colour Balm - 04 plumped up peony och 02 robust rhubarb.

Clinique Chubby Stick Cheek Colour Balm – 04 plumped up peony och 02 robust rhubarb.

Rouge i pennformat är en smart uppfinning, jag applicerar direkt på huden och arbetar sedan ut produkten med fingrarna. Den går även att applicera och arbeta ut med borste eller svamp, såklart a matter of personal preferance.

Clinique Chubby Sticks cheek Colour Balm - 04 plumped up peony och 02 robust rhubarb.

Clinique Chubby Stick Cheek Colour Balm – 04 plumped up peony och 02 robust rhubarb.

Clinique Chubby Sticks cheek Colour Balm - 04 plumped up peony och 02 robust rhubarb.

Clinique Chubby Stick Cheek Colour Balm – 04 plumped up peony och 02 robust rhubarb.

Jag har det lite knivigt att ta bilder på mig själv, känns inte helt naturligt men jag hoppas att ni ändå får en idé av hur rouget ser ut. På bilden här nedan visar jag 04 plumped up peony som ger en bärig vinterkall nyans på kinderna. Chubby Stick Cheek Colour Balm torkar inte helt på kinderna, men känns inte heller oljig eller kletig. Jag tror det här blir ett riktigt bra alternativ till rouge i vinter när huden är så torr att den krackelerar.

Clinique Chubby Sticks cheek Colour Balm - 04 plumped up peony

Clinique Chubby Stick Cheek Colour Balm – 04 plumped up peony

Hos Kicks kostar Clinique Chubby Stick Cheek Colour Balm 265kr.