Taggar

, , , , ,

Jag är otroligt svag för produkter med catchy namn, (ja, de brukar bli långa och då hatar jag dem), men hör själva: ”smart custom repair serum”. Ett smart, skräddarsytt reparerande serum. Och jag känner direkt hur huden blev 10 år yngre! Men så effektivt är det inte, även om tro kan försätta berg!

Clinique Smart Custom Repair Serum

Clinique Smart Custom Repair Serum

Clinique Smart Custom Repair är fullpackat med allt var en hud kan behöva; hyaluronsyra som ökar fuktnivåer, enzymer som ska reducera solskador (pigmenteringar) och C-vitamin som dämpar produktionen av melaning, kollagen och peptider som ska plumpa huden och reducera linjer i huden, och huden ska lugnas med hjälp av röda alger, koffein och lakrits, salicylsyra är lätt exfolierande och brukar fungera bra på det vi kallar pormaskar och det ger även en ren och len hudyta med jämmnare hudton. Det finns mer nyttigheter och jag ska tro att serumet passar de flesta, men kanske ändå rekommendera till de som är 30+.

Jag ska precis börja testa detta serum från Clinique som finns i butik sedan i somras och kostar 615 kronor hos Kicks. Är det någon av er som testat det?