Etiketter

, , , ,

Ni har nog inte missat THE BODY SHOPs sensommarkollektion med arganolja. Kollektionen släpptes i slutet av augusti och innehåller body butter, shower gel, kroppsolja, bubble bath, body lotion, body scrub, massage soap, solid oil lips, och solid oil body & hair.

Jag har fått hem alla produkter utom body lotion att testa. Produkterna har fått lite olika platser i hemmet, shower gel och scrub har flyttat in i duschen, solid oil body & hair ligger på en hylla i hallen, body butter bredvid sängen – gött att skämma bort fötter och händer innan man ska sova.

THE BODY SHOP Wild Argan Oil

THE BODY SHOP Wild Argan Oil

Och så den här lille rackaren: solid oil lips som ligger på armstödet till soffan. Och inte har jag den till läpparna heller utan till nagelband och armbågar! Alltså, den fungerar till läpparna också men jag är inte speciellt förtjust i dessa lip balms från THE BODY SHOP, även om denna tillhör de absolut bästa.

Mängden arganolja i denna kollektion är omdebatterad i bloggvärlden och jag kan bara hålla med: för lite. Arganolja (Argania Spinosa Kernel Oil) listas relativt långt ner i ingredienslistan, INCI, som alla produkter måste ha. Det betyder inte att produkten är dålig, den innehåller en massa annat mums för din hud, till exempel druvkärneolja, mandelolja, sheasmör och liknande, lite beroende på vilken produkt du tittar på.

Däremot doften! Liiiite svårt för doften faktiskt. Den är söt och kryddig på samma gång och jag vill utan att hymla säga att den påminner om sololja från 1984. Jag upplever den som allra tydligast i kroppsoljan och det är såklart en produkt som man dessutom lämnar kvar på kroppen. I övriga produkter känns doften som en överraskning med går att leva med.

Har ni hunnit testa något från serien Wild Argan Oil?

 

