Taggar

, ,

Jag tror att det snart kan vara ett år sedan jag först hörde att bareMinerals skulle släppa en flytande foundation. Jag är speciellt förtjust i deras produkter, deras pressade READY foundation är verkligen underbar och jag gråter en liten skvätt då den faktiskt håller på att ta slut.

bareMinerals Pure Brightening Serum Foundation

bareMinerals Pure Brightening Serum Foundation

Jag har tidigare presenterat bareMinerals BARESKIN Pure Brightening Serum Foundation och är du nyfiken så kika gärna in i det här inlägget.

Jag har testat produkten under cirka en månad nu, men blir tyvärr inte helt övertygad. På grund utav sin tunna serumkonsistens blir den inte så täckande som jag önskar, inte ens med de 6 rekommenderade dropparna och jag tycker inte heller att hållbarheten är helt hundra.

Jag upplever att det får en lite oljig finish, ni vet en sådan man inte vill röra för det känns obehagligt. Kanske passar det bättre till vintern när man är lite torr och fnasig. Jag plockar fram det igen då, och hoppas såklart på ett bättre resultat.

Pressutskicket innehöll nyansen 05 cream beige vilken jag också tycker är lite för mörk och blir givetvis också för gul på mig. Jag ska kika i butik senare om det kan finnas en nyans som passar mig bättre.

Pris bareMinerals BARESKIN Pure Brightening Serum Foundation, 30ml 395kr.