Taggar

, , , , , , ,

Jag tog en sväng inom Make Up Store, har varit på jakt efter det helt oanvändbara Led Lipgloss Atomic ett tag och idag fick jag napp på Make Up Store Väla.

Make Up Store Microshadow Leonardo och Pablo, samt Led Lipgloss Atomic.

Make Up Store Microshadow Leonardo och Pablo, samt Led Lipgloss Atomic.

Make Up Store Led Lipgloss Atomic

Make Up Store Led Lipgloss Atomic

Med ”oanvändbar” menar jag att det är grönt-blått-lila-glittrigt och inget man drar på sig varje dag direkt. Däremot har det tilltalat mig sedan första dagen jag såg det och har blivit ett sådant ”jag måste ha”, även om det kommer ligga och guppa i en skål med andra läppglans jag inte använder.

Jag köpte även på mig två ögonskuggor, Leonardo och Pablo. Om jag minns rätt är det från ART-kollektionen nu i oktober, och jag kan ha helt fel och då glömmer vi att jag skrev så. Jag var förblindad av glitter så jag lyssnade tyvärr bara med ett halvt öra.

Make Up Store Microshadow Leonardo

Make Up Store Microshadow Leonardo

Leonardo är en mörk teal med turkost fint glitter som går ton i ton med varandra. När jag arbetat ut den lite på swatchen blir den alldeles metallisk i finishen. Magiskt!

Make Up Store Microshadow Pablo

Make Up Store Microshadow Pablo

Pablo är en ljuvligt matt grålila skugga som direkt tilltalade mig. Vet faktiskt inte när jag ska använda den, men jag kommer nog på nåt. Ja, jag har redan lyckats sätta en nagel i skuggan, ser extra glamoröst ut på bilder! 😉

Swatches Atomic, Pablo och Leonardo

Swatches Atomic, Pablo och Leonardo

Swatches Atomic, Pablo och Leonardo

Swatches Atomic, Pablo och Leonardo

Effekten av Led Lipgloss Atomic är mindre än jag hoppats på. Applicerad på läpparna syns mest de grönblå skiftningarna medan det lila som syns i hylsan helt försvinner. Läckert oavsett! På bilden ovan ser ni också hur metalliskt Leonardo blir när jag arbetat ut den lite. Top notch!

Brukar ni köpa något från Make Up Store? Det kanske finns en helt va-va-voomprodukt som du vill tipsa mig om, skriv det gärna i kommentarsfältet. Jag är ganska så nyfrälst när det gäller Make Up Store och har mycket att utforska framöver!