Etiketter

, , ,

Inför varje ny säsong tipsar THE BODY SHOP om ett antal produkter i kategorin Beauty Must Haves. En produkt som varit med tidigare är All-In-One BB Cream och då har nyansen varit alldeles för mörk för mig. Även om det står ”colour-adapting tinted cream” på tuben så har det ändå inte blivit bra.

THE BODY SHOP ALL-IN-ONE BB CREAM

THE BODY SHOP ALL-IN-ONE BB CREAM

Nu blev jag extra förtjust när jag öppnade paketet och såg att det stod nyansen 00 på den här och applicerade glatt i hela ansiktet. Det_hjälper_inte. Nyansen är absolut ljusare, och den jämnar till hudtonen. Men ändå; lite för mörk, lite för mycket morot. Det ser mer ut som om jag varit på tre veckors stekhet sommarsemester än att jag försöker fräscha till mitt höstbleka ansikte.

Jag har använt den som underlag några gånger, men då haft ett ljusare mineralpuder över, då ser det ganska bra ut. Men som ensam produkt fungerar inte nyansen på mig.

På den positiva sidan upplever jag den som snäll mot huden, krämen återfuktar och det känns bra hela dagen.

För den som vill prova och har en annan hudton än mig innehåller tuben 25ml, kostar 200kr och finns i totalt fyra nyanser.

