Etiketter

, ,

Jag älskar bryn!

Det ultimata vore om man hade perfekta bryn genetiskt; form, antal strån och hur tätt de växer. Få av oss är begåvade med detta och det är såklart något som även kan förändras beroende på hur mycket man plockar dem men också med åldern.

Anastasia Dipbrow Pomade är en brynprodukt jag varit nyfiken på ganska länge. Jag har tidigare köpt Clear Brow Gel och Brow Powder Duo som jag är jättenöjd med.

Anastasia Dipbrow Pomade beskrivs som en krämig brynfärg som ska definiera brynen och se naturlig ut, samt sitta på plats hela dagen. Jag skulle mer beskriva den som ”mousse” i sin formula och den är förvånansvärt lätt i konsistensen och målas lätt på huden. Man får tänka sig för lite, den är väldigt pigmenterad och under förutsättning att den inte torkar i sin burk kommer den att vara i evigheter.

Anastasia Dipbrow Pomade Blonde

Anastasia Dipbrow Pomade Blonde

Anastasia Dipbrow Pomade Dark Brown

Anastasia Dipbrow Pomade Dark Brown

Jag har swatchat dem på min arm och ni för ursäkta ”brynens” form då jag har målat och skuggat på frihand. Jag har använt Anastasia Mini Duo Brush #7 med både borste och pensel. Jag gillar främst penseln som är snedställd, tunn och med bra stuns i. Det gör att man kan applicera smala streck och jobba ut färgen, man kan även strecka ”brynstrån” direkt på huden om man önskar det.

Anastasia Mini Duo Brush #7

Anastasia Mini Duo Brush #7

Anastasia Mini Duo Brush #7

Anastasia Mini Duo Brush #7

Swatches Anastasia Dipbrow Pomade Dark Brown and Blonde in sunlight.

Swatches Anastasia Dipbrow Pomade Dark Brown and Blonde in sunlight.

Swatches Anastasia Dipbrow Pomade Dark Brown and Blonde in daylight.

Swatches Anastasia Dipbrow Pomade Dark Brown and Blonde in daylight.

Anastasia Dipbrow Pomade sitter bra, relativt smetfri när den torkat på huden och rinner inte av direkt i kontakt med vatten. Produkterna finns att köpa till exempel hos Kicks. Dipbrow Pomade kostar 245kr och Mini Duo Brush kostar 220kr.

 Produktprover utskickade för påseende kan inte påverka recension, åsikt eller test

