Etiketter

, , , ,

I slutet av september släppte OPI två nya lack i Designer Series. Lacken som tillhör DS-kollektionerna ska vara lite utöver det vanliga, lite mer av allt. Jag fick hem DS Titanium och DS Tourmaline som jag har börjat testa.

Titanium har en grå halvt transparent formula med mycket glitter som avger lite holografisk effekt. Jag har lackat med tre lager för att få det helt täckande. Det är inga problem att lacka, smiter lätt över nageln och har bra torktid. Jag har ett lager Seche Vite topplack, mest för att få bort den ruggade ytan som glitterlack har. Titanium torkar matt, men glittrar magiskt!

Jag rekommenderar er att använda baslack vid alla manikyrer men framför allt när du läckar med glitterlack. Det finns även speciella ”peel off”-lack som man helt enkelt skrapar av lacket när man tröttnat. Annars sitter glitterlack ofantligt bra och man får slita för att få av dem.

Jag tycker det är svårt att fånga glittrets livliga spel i solljuset, men jag hoppas att ni ändå får en idé av hur det ser ut och beter sig i ljuset. Varsågod: bildbomd med OPI DS Titanium!

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium (DS 047)

OPI DS Titanium och Tourmaline finns att köpa hos till exempel eleven.se

