Taggar

, ,

Ny hårdvård från UNITE

Ny hårdvård från UNITE

UNITE:s event för lite mer än en månad sedan fick vi en generös goodiebag med produkter från UNITE. Utan att bli helt uppspelt: lovande!

På bilden syns i mitten UNITE Moisturizing Schampoo och Conditioner som jag använder cirka tre gånger i veckan. Jag upplever att jag får tvätta håret varannan dag för att hålla hårbotten ren och fräsch och det är lite oftare än jag tvättat tidigare. Schampoot är otroligt koncentrerat och även om jag emulgerar upp det i händerna så är det lite svårapplicerat i mitt tjocka hår. Skam den som ger sig och jag är ändå nöjd med själva känslan i längderna som känns återfuktade och räddade från torr frissighet.

Jag kan tänka mig att jag eventuellt skulle behöva något annat schampoo för att vara helt nöjd med hårbotten, men vi får se hur det artar sig framöver.

Vidare är ju balsamsprayet 7 Seconds lite av en frälsning för mitt hår som jag knappt orkat borsta de senaste månaderna på grund utan väldigt långt, tjockt, torrt och slitet. Det märks inte ens när man använder detta spray! Däremot vill man INTE ha det på golvet, det blir rena isbanan, be careful! Jag brukar spraya i händerna och sedan krama in i håret, på så sätt undviker jag att produkten hamnar på golvet.

Det kommer fullständiga recensioner längre fram, men ville teasa er lite om UNITE:s fina produkter!