Taggar

, , , , ,

Mina ögon glittrade ikapp med dessa nagellack när jag hade öppnat paketet. En liten men vacker kollektion ifrån CND (Creative Nail Design) som släpps som både Vinylux och Shellac (salong).

CND Vinylux Gilded Dream Collection 2014. (promotionbilder)

CND Vinylux Gilded Dream Collection 2014. (promotionbilder)

CND Vinylux Gilded Dreams; Chiffon Twirl, Dazzling Dance och Grand Gala.

CND Vinylux Gilded Dreams; Chiffon Twirl, Dazzling Dance och Grand Gala.

Jag har hittills haft flera erfarenheter av Vinylux Weekly Polish. På mina egna naglar som är i dåligt skick fungerar nagellacken inte bättre än något annat på marknaden, det vill säga cirka 24 timmar. På mina gelénaglar kan jag knappt få bort det så bra det sitter, över en veckan utan att chippa eller skavas av. På tånaglarna kan det sitta i ett par månader och ”växa bort” efterhand som man klipper dem.

Nagellacken i Gilded Dreams är vackert frostiga rosa, ljusblått och guldrosé och har olika skimmer.

Chiffon Twirl, en ljusrosa med skimmer och silverglitter. Ger en metallisk finish.

Chiffon Twirl, en ljusrosa med skimmer och silverglitter. Ger en metallisk finish.

Dazzling Dance är frostigt isblå med holografiskt glitter.

Dazzling Dance är frostigt isblå med holografiskt glitter.

Just Dazzling Dance är min stora favorit, jag hade hoppats att den skulle vara heltäckande, men även efter tre lager är den transparent. Den är vacker oavsett men jag ska leta upp ett matchande färgat lack för att få Dazzling Dance att ”poppa” lite mer.

Grand Gala är guldrosé med skimmer och är superchict till vinterns fester.

Grand Gala är guldrosé med skimmer och är superchict till vinterns fester.