Taggar

, , , , , ,

Evelyn H. Lauder (bild från Estee Lauder Sverige)

Evelyn H. Lauder (bild från Estee Lauder Sverige)

1992 lanserade Evelyn Lauder ”Breast Cancer Awareness”-kampanjen i samarbete med Estée Lauder Companies. Evelyn Lauder skapade i samband med detta det kända rosa bandet, samt de speciella rosa produkter från många av Estée Lauders’ brands, med syfte att samla in pengar för upplysning och medicinsk forskning inom kampen mot bröscancer.

Idag har utbudet av produkter spridit sin inom alla genres och man kan numera hitta allt från disktrasor till mascaror som är märkt rosa för att stödja forskning och projekt kring bröstcancer.

Varje år blir det ”hajpat” med olika rosa erbjudande och det hörs röster som är både för och emot denna form av jippo. Jag personligen upplever det positivt, om jag ändå ska köpa ett serum, ett kilo morötter eller silvertejp så väljer jag gärna de rosa alternativen.

Från Estee Lauder finns deras nästan mytomspunna Advanced Night Repair tillsammans med en Rosa Bandet-nyckelring. Serumet är väl omtalat men jag har faktiskt aldrig testat det. Det kostar 985kr för 50ml och 20kr går till forskningen.

Estee Lauder Advanced Night Repair for Breast Cancer Awareness

Estee Lauder Advanced Night Repair for Breast Cancer Awareness

Även Clinique har en speciell utgåva som skänker 20kr för varje såld produkt. Clinique Long Lasting Lipstick i en exklusiv nyans tillsammans med ett rosa fodral kostar 235kr och finns endast i Cliniques webshop.

Clinique Long Lasting Lipstick och fodral för Breast Cancer Awareness

Clinique Long Lasting Lipstick och fodral för Breast Cancer Awareness