Taggar

, ,

Nu är vi där igen, produkter med långa namn som ska fånga vår uppmärksamhet och fylla alternativt väcka ett behov. Peter Thomas Roth Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask är en rosa rosdoftande och sval gelmask som beskrivs som ett underverk för huden och har blivit hyllad sociala medier.

Peter Thomas Roth Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask

Peter Thomas Roth Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask

Peter Thomas Roth Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask

Peter Thomas Roth Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask

Beskrivning: Ansiktsmasken innehåller ett komplex av nio rosingredienser. Det är en mix av olika sorters rosor och man har hämtat stamceller, rosvatten och rosolja som ska arbeta för en friskare hud. Peter Thomas Roth Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask ska ge intensivt mycket fukt samt bevara den, göra huden mer fast, släta ut fina linjer, verka anti-inflammatoriskt och lugna irriterad hud, verka renande och porsammandragande.

Om vi bortser från porsammandragande som är den största lögnen inom hudvård så är det här min absoluta favoritmask just nu. Jag använder den 1-2 gånger per vecka efter peeling. Jag upplever den som en riktig fuktboost till huden och lugnande för min känsliga hud. Den doftar givetvis rosor vilket inte alls stör mig, men för den som inte gillar det får man nog hitta en annan mask helt enkelt.

När jag använder Peter Thomas Roth Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask är det alltid efter peeling, vanligtvis ett generöst lager som får ligga på under någon halvtimme. Enligt beskrivning står det 10 minuter, jag upplever det dock som för kort tid för att jag ska kunna lägga mig ner och vila i masken😉 Det är en superskön fuktmask och det skadar inte huden på något sätt om den ligger på längre. Någon gång har jag också lagt på ett tunnare lager och haft den över natten som extra behandling.

Jag kan å det allra varmaste rekommendera den här ansiktsmasken. Den har ett yttepytteminus och det är förpackningen, den kommer alltså i burk och jag är generellt anti mot burkar som jag ska peta fingrarna i. Jag har aldrig en spatel i närheten när jag behöver det.

Om du vill ha rosenknoppshy som minskar rodnad, återfuktar och lämnar huden extra plumpad så är det Peter Thomas Roth Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask du ska ha. Jag köpte min hos Skincity.se för någon månad sedan och betalade då 335kr för 150ml. Den finns just nu på kampanj och kostar 314kr.