Taggar

, , , , ,

Det är inte så ofta som jag visar rena pressmeddelande utan att ha produkter hemma att referera till, men Apoliva Ört & Natur är en serie som verkligen tilltalar mig. Bara namnet Ört & Natur väcker mitt intresse och med ingredienser som enbär, lavendel och salvia tillsammans med vårdande bivax och sheasmör.

Apoliva Ört & Natur

Apoliva Ört & Natur

Precis som att vi gärna vårdar fötterna lite extra på försommaren för att kunna visa upp fräscha tassar i sandaler så behöver de också vård nu efter sand och salta bad. Fötterna är också lätt bortglömda under vintern när vi använder tjocka strumpor och vinterkängor. När våren sedan kommer igen kan man få en smärre chock, det bästa är alltså att vårda fötterna året om.

Apoliva Ört & Natur består av fem produkter: (från vänster)

  • Apoliva Hud & nagelolja för torr hud och nagelband, berikad med vitamin E och myrra. 10ml 79kr.
  • Apoliva Fotkräm med bland annat sheasmör, bisabolol, enbär, lavendel och litsea cubeba. (lagerväxtart) 75ml 89kr
  • Apoliva Fotskrubb med havssalt och oljor. Doftar cederträ, lavendel och citronmyrten. 100ml 89kr
  • Apoliva Fotsalva innehåller bivax och sheasmör och doftar enbär, lavendel och litsea cubeba. 60ml 89kr
  • Apoliva Fotbad som ska rengöra och mjuka upp förhårdnader är berikad med ringblomma och doftar apelsin, salvia och lavendel. (Jag älskar salvia och lavendel!) 200ml 89kr

Jag upplever att serien ser enkel ut med en ”medicinsk touch” med de bruna burkarna och pipett till nageloljan. Jag gillar utseendet även om jag inte föredrar just burkar, de är trots allt väldigt dekorativa på badkarskanten och trevliga att vila ögonen på.

Apoliva Ört & Natur finns hos Apoteket AB från oktober 2014.