Taggar

, , , ,

Porträttfotografering

Porträttfotografering

Ja, det är min fråga till er. Jag har limiterade resurser i form av (pengar) en Nikon D50 från 2006 eller 2007, ett objektiv från Tamron AF 2,8 SP XR Di II (beteckning säger mig faktiskt ingenting). Jag behöver utvecklas inom porträttfotografering, mina bilder på makeup (ögonskugga, läppar, hela ansiktet) blir under all kritik och det är inget att visa upp i bloggen. Jättetråkigt ju!

Vad har ni för tips? Kamera, objektiv, ljuskälla, bakgrund, you name it! Allt ni kan komma på som skulle förbättra bilderna som (helst) ska visas i bloggen.

Jag har tänkt mig stativ, fjärrutlösare och extern blixt, är detta något som kan förbättra bilderna och underlätta fotografering? Jag kanske ska tillägga att jag bor i ett normalstort hus med sambo, två barn och två katter så jag har ingen möjlighet att bygga en studio😉

Tips mottages mycket tacksamt!