Taggar

, ,

Förra veckan landade några av Lily Lolos nyheter hemma hos mig. En BB Cream, uppdaterad mascara och ett pressat rouge. Förpackningarna är enkla och stilrena i svart och vitt.

Enkelhet från Lily Lolo

Enkelhet från Lily Lolo

Jag gillar pressade produkter så att även rougen nu har fått sina mineraler tillplattade gör mig extra glad. Det minimerar spill i vasken och en massa pigmentpartiklar i luften som landar preciiiis överallt. Det underlättar såklart också förvaring, pressade produkter är av naturen plattare och tar upp mindre plats, både hemma och i resväskan.

Nyheter från Lily Lolo

Nyheter från Lily Lolo

Spontana observationer:

  • Mascaran säger schmuck! när man drar den ur hylsan och ut kommer en rund och lätt konformad borste som ”tappat” geggig och överflödig färg. Bådar gott för applicering!
  • Och ser ni deras nylanserade BB Cream? En tub MED pump! Min lycka är nästan total av bara förpackningen. Det ser nästan overkligt smidigt ut. Hoppas det fungerar rent praktiskt också. Jag har fått hem nyansen Light.
  • Rougen ser lite mörkare ut än vad jag hade föreställt mig så jag hoppas att den går att skugga ut ordentligt. Färgen heter Just Peachy. Jag läste hos LipGloss Bitch att doften var vidrig och det stämmer. Doften påminner om härskna oljor och känner mig nu lite tveksam till den. Hos LipGloss Bitch får du även en swatch på Just Peachy.

Har ni några favoriter från Lily Lolo? Jag har tidigare hyllat Finishing Powder Flawless Silk som jag tyvärr fick slänga efter tag eftersom locket gick sönder. Men den ger en riktigt fin yta och finish till makeupen.