Taggar

, , , , , , , , , , , , , ,

Det här är troligtvis julens lyxigaste gåva, en kalender från tyska spa- och hudvårdsmärket Babor. Kalendern lanseras nu till salonger och spa, samt online hos Skincity.se. Den är i vacker guldrosé och väger absolut ingenting. Men i de mina förpackningarna ryms det värdefulla ingredienser.

BABOR julkalender 2014

BABOR julkalender 2014

BABOR julkalender innehåller 10 olika hudvårdande ampuller som steg för steg ska boosta huden fram till julafton. Jag kommer ha svårt att vänta till december för att öppna första luckan, jag har inte testat någon kur från BABOR innan.

Ampuller från BABORs julkalender

Ampuller från BABORs julkalender

Några olika ampuller är Lift Express, Triple Booster, Revitalizing Oxygen, Algae Active, HSR Lifting Glamour (den skimrar!) och Collagen Boost.

Pssst! HSR Glamour Fluid och Sea Creation THE SERUM är unika för årets julkalender!

Babor FLuids Ampuller i julkalender 2014

Babor Fluids Ampuller i julkalender 2014

Babor FLuids Ampuller i julkalender 2014

Babor Fluids Ampuller i julkalender 2014

Glasampuller kan vara lite svåra att ”öppna”. Halsen på ampullen ska knäckas av utan att den går sönder eller lämnar glasbitar i fluiden. Lättast är att knäcka den i en bit papper. På så sätt skyddar du fingrarna om den skulle gå sönder. När jag knäckt en ampull och har fluiden i handflatan så känner jag först försiktigt genom den med ett finger för att vara säker på att jag inte drar glasskärvor i ansiktet.

En fluid ska appliceras på väl rengjord hud under din kräm eller om du kanske vill kombinera med en ansiktsmask. Ampullerna passar tillsammans med din dagliga hudvård oavsett vilket märke du använder.

BABOR julkalender har 24 luckor med lika många ampuller och kostar 795kr.