Etiketter

, , , , ,

Tidigare i höst var jag tvungen att tacka nej till ett event med Decléor och Carita, två annars så intressanta märken som vi hudterapeuter kan arbeta med i behandlingar.

Decléor är vida känt för dofterna, oljorna och sina balms. Sedan starten 1974 har filosofin varit att hudvård ska vara ”more than skin deep” och med både passion och energi har företaget skapat ett koncept för kropp, hud och själ.

Decléor Intense Nutrition

Decléor Intense Nutrition

På bilden från vänster:

  • Aromessence Marjolaine Nourishing Night Balm används som namnet antyder på natten och en rik balm med kakao- och sheasmör, tranbär, argan- och avokadoolja. Ingredienser som alla ska ge näring och hudens egen försvar. 15ml 395kr, 30ml 610kr.
  • Aromessence Marjolaine Nourishing Serum används under din dagkräm eller varför inte under din handkräm för extra boost till vintertorra händer? Växtoljorna från avokado, babassu (palmträd), arganolja och tranbär ska förbättra hudens kvalitet och stärka hudbarriären. 15ml 540kr.
  • Intense Nutrition Hand Cream föll jag för direkt. Den har fått följa med i handväskan, stå vid datorn och framför TV:n bara för att den är så skön! Den är djupt återfuktande och långtidsverkande, smälter in i huden och känns inte alls kladdig. En rik handkräm med sheasmör och allantoin som ska bygga upp huden och ge skydd tillsammans med White Meadowfoam; jag kan inte hitta ett svenskt namn på blomman, men tänkt er en liten söt vit blomma som breder ut sig på en äng, som ett ”foam”=skum. 50ml 145kr. <—- ett riktigt pangpris!
  • Intense Nutrition Comforting Cocoon Cream är dagkrämen som ska boosta torr och mycket torr hud med hjälp av ett ”tri-protect complex” och bygga upp huden, skydda, ge näring och fukt. Ingredienserna är avokaoolja, växtsqualane, tranbär och arganolja. 50ml 545kr.

Decléor har jag inte använt så mycket av. Det beror inte alls på dess verkan VS icke-verkan, utan mest på deras dofter. De doftar alldeles alldeles underbart och att stiga in i en Decléorbehandling är som att bli insvept och vaggad i ljuva dofter och välgörande händer. Men; att använda dofterna varje dag blir lite för mycket för mig. Jag gillar upplevelsen och att plocka in dem då och då, men inte alltid.

Nu får jag dock göra ett undantag! Vem kan motstå fyra fina produkter i serien Intense Nutrition? Som skapad för min torra hud som varje vinter hatar kalla/varma temperaturväxlingar som iskalla vindar, sprakande varma brasor. Min hud är både torr och känslig och behöver all hjälp den kan få.

Är det någon läsare som kanske vill tipsa om någon favorit från Decléor?

 

