Taggar

, , , , , , ,

För några dagar sedan kom ett paket med produkter från Ecotools, ett för mig relativt otestat märke. Jag har läst och hört mycket om dess storhet och det ska bli riktigt intressant att ta mig an dem framöver.

Ecotools - earth friendly beauty

Ecotools – earth friendly beauty

På bilden ser ni: (från vänster)

Länkarna går till Bangerhead.se som har kampanj på produkterna just nu.

När ett företag pushar på att vara eco friendly, naturligt, miljövänligt, hållbar utveckling, cruelty free etc så brukar jag syna dem extra i sömmarna. Inte bara Ecotools, utan generellt. Det jag reagerar på här till exempel är att borstens fodral är i tyg OCH plast, dessa material är dessutom ihopsydda. Ska jag som konsument sprätta upp det för att återvinna? Metalldelarna runt makeupborstarna är av aluminium, är det ett bra miljöval? Små frågor som tål att tänkas på.

Ecotools Foot brush & pumice och Bath & shower mitt

Ecotools Foot brush & pumice och Bath & shower mitt

Ecotools Full volume styler

Ecotools Full volume styler – är det nu jag ska lära mig att föna håret snyggt?

Har ni några favoriter från Ecotools?