Taggar

, , , , , , , ,

Höstens mest magiska nyhet heter Long Last Soft Matte Lipstick och kommer från Clinique. Och det är precis så det är; mjukt, bra pigmenterat, matt finish och sitter länge. Min tidigare åsikt om matta läppstift brukar vara: TORRT! Men här har Clinique lyckats med en återfuktande formula som inte torkar ut läpparna.

Alla sex nyanser av Clinique Long Last Soft Matte Lipstick

Alla sex nyanser av Clinique Long Last Soft Matte Lipstick

Överst från vänster: Mandarin, Magenta, Crimson.
Nederst från vänster: Petal, Suede, Beauty.

Jag har fått hem färgen Magenta att testa; den är chic, färgstark och kräver uppmärksamhet!

Clinique Long Last Soft Matte Lipstick Magenta

Clinique Long Last Soft Matte Lipstick Magenta

Clinique Long Last Soft Matte Lipstick Magenta

Clinique Long Last Soft Matte Lipstick Magenta

Swatch Clinique Long Last Soft Matte Lipstick Magenta

Swatch Clinique Long Last Soft Matte Lipstick Magenta

Clinique Long Last Soft Matte Lipstick Magenta

Clinique Long Last Soft Matte Lipstick Magenta

Bara några dagar in i november och det är redan grått väder, regnigt och lite dystert. Det gör att bilderna fram till vårkanten kan bli något grådassiga. Jag ska verkligen försöka att göra det så bra som möjligt, men jag har ju ingen professionell studio att fotografera i😉

Vad tycker ni om matta läppstift? Ni kanske redan har hunnit ut och köpa från Clinique dessutom? Jag mumsar vidare på mitt skrikiga Magenta och drömmer om både Mandarin (orange) och Crimson (röd) från samma serie!

Clinique Long Last Soft Matte Lipstick Magenta finns ute i butik och kostar cirka 240kr (kicks.se)