Taggar

, , , , ,

Inför julsäsongen släpper THE BODY SHOP sin Winter Trend 2014. Jag tänkte visa två ögonpaletter som kommer att få dina ögon att gnistra ikapp med allt julgransglitter!

Paletternas förpackningar är av hård kartong inslagen i vintriga motiv, den stängs och låses med ett magnetlås. På insidan sitter en generös spegel som är bra om man är på resande fot, det följer även med en dubbelapplikator; pensel och skumgummi. Varje palett innehåller fyra skuggor.

THE BODY SHOP Winter Trend Makeup 2014

THE BODY SHOP Winter Trend Makeup 2014

På bilden syns Dolly Pastels till vänster och Frosted Pastels till höger.

THE BODY SHOP Dolly Pastels

THE BODY SHOP Dolly Pastels

Överst från vänster: ljust rosa satinfinish, ljust lila något frostad.
Nederst från vänster: matt brun som går att bygga upp täckning för sotning, aprikos och så ljuvlig färg och frostad finish.

THE BODY SHOP Dolly Pastels

THE BODY SHOP Dolly Pastels

Swatches THE BODY SHOP Winter Trend Makeup Dolly Pastels

Swatches THE BODY SHOP Winter Trend Makeup Dolly Pastels

Från vänster: ljust rosa, ljust lila, matt brun och frostad aprikos.

THE BODY SHOP Frosted Pastels

THE BODY SHOP Frosted Pastels

Överst från vänster: mycket ljus gul/beige i satinfinish, taupe i matt/satinfinish.
Nederst från vänster: svart frostad och mintgrön frostad.

THE BODY SHOP Frosted Pastels

THE BODY SHOP Frosted Pastels

Swatches THE BODY SHOP Winter Trend Makeup Frosted Pastels

Swatches THE BODY SHOP Winter Trend Makeup Frosted Pastels

Från vänster: ljust gul/beige, taupe, svart och mintgrön frostad.

Jag gillar båda paletterna, i Dolly Pastels är matt brun och frostad aprikos mina favoriter som jag tror kommer passa riktigt fint ihop. I Frosted Pastels gillar jag hela paletten!

THE BODY SHOP Winter Trend finns i butik nu och vill ni kika närmare på produkterna redan nu kan ni klicka in i deras webshop! Jag ska i alla fall kika närmare på deras glittriga mascara, det tycker jag låter festligt nu till alla fester och högtider!

Dolly Pastels och Frosted Pastels i Winter Trend 2014 kostar 255kr styck.