Taggar

, , , , , , ,

I början av sommaren besökte Sam & Nic Chapman Stockholm för att visa borstarna som är bloggvärldens hype och buzz nr1, RealTechniques. Jag var på väg till eventet men fick i sista stund avboka på grund utav sjukdom. Så otroligt trist! Jag som älskar makeup men saknar teknik hade verkligen haft nytta av att höra dessa systrar och makeup artister prata!

Vill du ha lite experttips om just makeup och appliceringstekniker tycker jag att du ska besöka deras Youtubekanal, Pixiwoo. Den har cirka 1,7 miljoner prenumeranter!

Jag hade däremot turen att få ett set med borstar hemskickade för test och tre av dem som är till ansiktet; foundation, puder och rouge, ser ni på bilden nedan.

Från vänster: expert face brush, powder brush och blush brush.

Från vänster: expert face brush, powder brush och blush brush.

Att ha bra verktyg när man ska lägga makeup är verkligen A och O. Du måste känna dig trygg och säker på att borsten ska leverera och arbeta med produkten, precis så som du vill. Alla borstar är försedda med handklippt borst av syntetiskt taklon som är cruelty free, handtag av aluminium som känns lätt men stadig i handen och en gummitdutt på den platta änden som gör att den kan stå på vask, hylla eller var du nu försvarar borstarna.

På bilden ovan ser ni längst till vänster själva guldgruvan i den här trion, Expert Face Brush och den beskrivs av Sam och Nic som ”ultra firm and broad for application and blending of cream or liquid foundation”. Jag kan meddela att den är helt underbar att arbeta med. Jag upplever den som tät och fast i borsten, lagom längd på stråna, nätt i storlek och att den kommer åt i hela ansiktet. Jag kan med lätthet applicera flytande eller krämfoundation på både stora ytor som kinder och panna, men samtidigt komma åt runt näsan och nära ögonen om jag vill det. Resultet är FLAWLESS!

Jag har även använt den för contouring runt näsa och kindben just för att den är så nätt i storleken att den kommer åt och kan ”blenda ut” snyggt.

Expert Face Brush från RealTechniques kan du köpa hos Bangerhead.se som just nu har kampanj och den kostar 116kr. Ett riktigt fynd för en så bra borste.

Från vänster: expert face brush, powder brush och blush brush.

Från vänster: expert face brush, powder brush och blush brush.

Puderborsten Powder Brush blev också snabbt en favorit. Borsten är stor och rund (dock inte otymplig!). Den är tät men såklart luftigare än Expert Face Brush ovan. Den passar både till traditionella puder och mineralmakeup. Jag upplever att den lyfter både pressade och lösa puder bra och applicerar det tunt och jämt.

Powder Brush finns hos Bangehead.se för 143kr. Även det är kampanjpris och ett fynd!

Längst till höger i bild hittar vi Blush Brush. Och det är nog den enda jag inte riktigt kommer överens med. Sam & Nic beskriver den som ”contour and define cheeks for flawlessly blended, high-definition results” medan jag upplever den som alldeles för stor för rouge. Jag kanske har för liten yta för rouge? Jag tycker att stråna är för långa för att ge precision, både för applicering av rouge och eventuellt sudda kanterna efter applicering.

Även Blush Brush finns hos Bangehead.se och den kostar 119kr. Den har fått fina recension av andra som köpt den och de finns att läsa på sidan.

Medurs från klockan 12: Blush brush, Powder brush och Expert Face Brush.

Medurs från klockan 12: Blush Brush, Powder Brush och Expert Face Brush.

Det allra bästa med borstarna: så lätta att rengöra och de har inte fällt ett enda strå. Jag har använt borstarna sen i juni. För rengöring, kika in här för att se hur Sam rengör borstarna snabbt och lätt!

Det finns flera andra borstar som jag är nyfiken på och vill testa, RealTechniques känns som bra verktyg för makeup och är utvecklade med en genuin tanke om att de ska fungera. Vad sägs om Stippling brush som ska ge ett high-definition och airbrush’at utseende eller dessa kromade Limited Edition Nic’s Picks som är så snygga! (Och användbara!) Vill vill VILL HA!

Kan du kanske tipsa mig om riktigt bra borstar, både för ansiktet och ögonen, eller kanske en bra concealerborste eller contouring?

Produktprover utskickade för påseende kan inte påverka recension, åsikt eller test