Etiketter

, , , , , , , , , , , ,

Maria Nila Colour Refresh

Maria Nila Colour Refresh Pink Pop

Jag har varit sugen på att testa en färginpackning ganska länge. För visst vore det det som en bomb i mitt slingade och sommarblekta hår? Nu hann jag förvisso gå till frisören först och färga håret mörkt lila i botten och ljusare över topparna och inpackningen från Maria Nila fick fungera som en uppfräschning stället.

Klippt och färgad hos Harmoni Hud & Hårdvård i Åstorp

Klippt och färgad hos Harmoni Hud & Hårdvård i Åstorp

Här syns en bild på mitt hår före och och efter klipp och färg hos Emma på Harmoni Hud & Hårvård i Åstorp. Jag har inte en susning om vilket märke eller färger som använts till färgningen, jag litar blint på Emma. Det är alltså den lila färgningen som jag fräschat upp med hjälp av Maria Nila Colour Refresh.

För er som bor i närheten har salongen precis tagit in hårdvårdsmärket Kevin Murphy som är sulfatfritt, parabenfritt och även Cruelty Free.

Färger som rött och lila har lite svårt för att fästa i mitt hår, det mattas av efter en tid och behöver boostas för att se nyfärgat och blankt ut igen. Den senaste tiden har vi sett flera inpackningar som ska ge håret en tillfällig färg som håller cirka 10 tvättar, märken som Revlon, id. Hair och just Maria Nila för att nämna några.

Maria Nila Colour Refresh Pink Pop

Maria Nila Colour Refresh Pink Pop

Utgångsläget för mitt hår är: långt, tjockt, färgat lila i två nyanser, samt att det finns enstaka blekta slingor för highlighteffekt. Håret ska vara rentvättat och handdukstorkat. Jag delade upp håret i tre sektioner och började med håret som ligger överst och såklart syns mest, sedan arbetade jag mg vidare. Enligt instruktionerna ska inpackningen sitta i håret i 3-10 minuter beroende på vilken intensitet man önskar. Jag lät det sitta i nästan en timme, what’s the harm? tänkte jag. Mitt hår tål det, det är en inpackning och inte permanent.

Maria Nila Colour Refresh Pink Pop

Maria Nila Colour Refresh Pink Pop

Resultatet: en riktig kick till håret som fick ett rejält lyft!

Maria Nila Colour Refresh är relativt lättanvänt även i mitt tjocka hår, färgens intensitet kan kontrolleras med verkningstid och produkten känns dryg. Pumpflaskan på 300ml räcker lätt till en hel inpackning till!

Just Pink Pop har jag fått i ett pressutskick, men jag har nyligen köpt Vivid Violet till mig själv och Bright Copper till min syster på Bellbox, i en kampanj nyligen kostade de då 199kr istället för 249kr. Kika in hos Bangerhead.se – de har också kampanj på Maria Nila Colour Refresh!

