Taggar

, , , , , ,

När jag har varit hos Malin som fixar mina naglar så fint har jag fått en vana att gå inom Make Up Store på Väla köpcentrum. Jag ville dessutom se nya kollektionen Brave, (den var dock inte så djärv och brave som jag hade hoppats på), och jag hade tänkt mig en ljus foundation till Halloween.

Make Up Store

Make Up Store

Matt Foundation i nyansen Milk. Kanske inte så ljus/vit som jag hade hoppats på för just en Halloweensminkning, men passar bra som bas eller för att ljusa upp sommarens BB Creams och foundation som är något mörkare.

Mixing Liquid; i flera år har jag hört om denna magiska lilla flaska men aldrig testat, occh faktum är att den stått här oöppnad i ett par veckor nu..

Darkest Shadow Matt är en oljebaserad ögonpenna som ska vara hyfsat vattenresistent. Har inte testat den än. Jag är ute efter en vattenfast produkt som håller sig kvar på ögats vattenlinje utan att se sunkigt bortgnuggat grå ut efter en timme, några tips från läsare kanske?

Glitter Virgio är ett mörkt lila glitter som skiftar mot mörkt rosa, helt fabulous snyggt faktiskt. Eftersom jag anser att glitter är hälsosamt för en lycklig själ bör vardag som helg innehålla lite glitter. detta glitter ska enligt säljaren kunna användas med mixing liquid på tex eyeliner eller fästas med lite Lypsyl om man glittra lite på kinderna. När jag nu lyfte på burken för att kolla färgens namn står det tydligt: ”Do not apply around eyes” WHAT?? säger jag!

Make Up Store Glitter Virgio

Make Up Store Glitter Virgio

Nu har jag köpstopp ett bra tag framöver men återupptar mitt Make Up Store-shoppande efter nyår någon gång. Kanske har jag hunnit prova glittret tills dess. Kanske till och med runt ögonen om jag känner mig tillräckligt modig.