Taggar

, , , , , ,

För ett tag sedan hade jag väldigt bråttom ut ur huset och la en makeup i raketfart. Olyckligtvis råkade jag ta Pürminerals Afterglow Illuminating Powder i hela ansiktet istället mattande Balancing Act från samma märke. Man lyser lite med Afterglow kan jag meddela.

Efter att jag lagt upp en bild på Instagram kommenterade @naturligtvisnaturligt att jag kommer likna vampyrerna i Twilightfilmerna. Här föddes idén till denna makeup.

I mitt huvud hade jag däremot en ljusare foundation hemma och jag hade nog mer dagsljus också faktiskt. Men november är november och då får man som hobbybloggare/fotograf nöja sig med en spotlight från en stålampa i vardagsrummet.

Glowing Vampire Skin

Glowing Vampire Skin

Bas:
– Pürminerals Correcting Primer Illuminate & Glow
– Biodroga CC Cream Colour Correction
– Make Up Store Matt Foundation Milk
– Pürminerals Afterglow Illuminating Powder

Ögon:
– Make Up Store Microshadow Pastille
– Make Up Store Microshadow Watt
– Make Up Store Darkest Shadow (ögonpenna)
– The Body Shop Glitter Eyeliner (på övre fransarna)

Läppar:
– Viva La Diva Super Nova

Glowing Vampire Skin

Glowing Vampire Skin

Glowing Vampire Skin

Glowing Vampire Skin