Etiketter

,

För några dagar sedan kom ett juligt paket från Viva La Diva. Paketet innehöll bland annat denna palett med tillhörande primer (ej med i inlägget).

Viva La Diva Eye Candy

Viva La Diva Eye Candy

Om jag skulle ge mig på en vild gissning skulle jag tro att Viva La Diva har hämtat lite inspiration både från Too Faced och Anastasia Beverly Hills, då paletten påminner om dem båda. Jag har inte uttala mig om hur den står sig i konkurrens rent kvalitetsmässigt, (jag har inte testat Too Faced och Anastasia), utan jag menar rent estetiskt.

Viva La Diva Eye Candy innehåller alltså en primer som ska göra att skuggorna fastnar bättre och håller längre och paletten i sig består av 14 skuggor i varierade färger och finish.

Jag skulle säga fyra matta: Pretty, Liquorice, Candy rain och Chocolate. Tre satin: Honey, Candy eyes och Sweeter. Sedan finns det sju skimrande, nästan metalliska skuggor: Brown sugar, Yummi, Harmony, Cookie, Cheer, Tasty och Party time.

Viva La Diva Eye Candy

Viva La Diva Eye Candy

Viva La Diva Eye Candy

Viva La Diva Eye Candy

Swatches Viva La Diva Eye Candy, övre rader från vänster.

Swatches Viva La Diva Eye Candy, övre rader från vänster.

Swatches Viva La Diva Eye Candy, undre raden från vänster.

Swatches Viva La Diva Eye Candy, undre raden från vänster.

Priset för paletten Viva La Diva Eye Candy är 199kr (känns otroligt prisvärt!) och finns bland annat hos Åhléns.

