Etiketter

,

För ett tag sedan kom några prover från tyska hudvårdsmärket Biodroga MD. Den produkt som jag direkt blev nyfiken på är denna CC Cream. Bråda morgnar är det skönt att ha en multiprodukt som gör att man vågar visa sig utanför dörren utan att skrämma grannen.

Biodroga MD Even & Perfect CC Cream Color Correction

Biodroga MD Even & Perfect CC Cream Color Correction

Biodroga MD Even & Perfect CC Cream Color Correction

Biodroga MD Even & Perfect CC Cream Color Correction

Biodroga MD Even & Perfect CC Cream Color Correction beskrivs som beige, jag skulle säga gröngrå och läskig, men ska anpassa sig till både olivhud och porslinshud med hjälp av speciell formel för optimering med hjälp av balanserande pigment. Krämen ska fungera återfuktande, antiage och påminna om en lätt foundation när den är applicerad.

Min hud är lite tråkig i sig själv och jag har rodnader lite varstans i ansiktet, och det vill jag såklart korrigera. Jag gillar den här krämen massor! Den känns vårdande, ger ett ton av lyster utan ens skimra eller glittra, ger en lätt korrigering av hudtonen och håller huden återfuktad hela dagen.

Ansikte innan applicering av CC Cream

Ansikte innan applicering av CC Cream

Ansikte efter applicering av CC Cream

Ansikte efter applicering av CC Cream

Jag tycker nog att den kanske kan bli en halv nyans för mörk. Jag har svårt och tro att de med alldeles ljus/vit hud skulle uppskatta den här, så alternativ i pigmentstyrkan skulle uppskattas. I övrigt är detta en produkt jag gärna köper hem!

Priset är 439kr hos Skincity.se

Produktprover utskickade för påseende kan inte påverka recension, åsikt eller test.

