Taggar

, , , , , ,

För ett par månader sedan fick jag hem dessa två att testa; Sensai Cellular Performance Brightening Make-Up Base (pumpflaska) och Cream Foundation (burk). Sensai är välkända för högteknologiska utvecklingar inom hudvård och får ofta hyllande recensioner för sina produkter.

Sensai Cellular Performance Cream Foundation & Brightening Make-Up Base

Sensai Cellular Performance Cream Foundation & Brightening Make-Up Base

Tidigare i år testade jag solskydd och brun-utan-sol från Sensai och har varit omåttligt nöjd med dem båda, givetvis har jag haft höga förväntningar på dessa två godingar.

Innan jag överdoserar superlativen och dränker produkterna i rosor och välvalda ord: jag har testat dem, jag har tvekat, testat dem igen, funderat och testat. Men de är bra, såpass bra att jag vill steppa och sjunga lite.

Brightening Make-Up Base är precis vad det låter som, en uppljusande makeupbas och primer. Det finns dagar då jag använt den här helt allena utan foundation ovanpå. Basen är ljus i färgen men blir transparent när den är inarbetad i huden. Den ger fantastisk lyster helt utan att bli skimrig eller glittrig! Huden ser frisk och klar ut, inga konstigheter. Hållbarheten är riktigt bra och makeupen sitter utan tvekan hela dagen.

Make-Up Base till vänster och Cream Foundation till höger

Make-Up Base till vänster och Cream Foundation till höger

Cream Foundation kommer i glasburk med skruvlock. Det är kanske inte min favoritförpackning och jag hade föredragit pumpflaska eller tub. Nu ser glasburkar onekligen lyxiga ut och det känns lite extra speciellt att ställa fram en burk på display! Jag applicerar min foundation med Expert Face brush från Real Techniques och resultatet är verkligen flawless! Jag såg nyligen på Instagram att @lipglossbitch gör likadant, jag litar helt på henne så det måste vara ett vinnande koncept.

Resultatet av Cream Foundation är bra täckning och en foundation som känns flexibel. Just flexibel känns svår att förklara, men om du tänker dig att den inte riktigt torkar, men inte heller är blöt på huden? Jag känner mig inte stram i huden under dagen och jag blir inte oljig i huden. Det enda jag egentligen har tvekat över är nyansen, (soft beige), vissa dagar tycker jag den är helt fabulös och perfekt, andra dagar är jag inte överens med den. Jag antar att det kan bero på den brist av vanligt dagsljus som vi har såhär års.

Sensai Cellular Performance Cream Foundation "Soft Beige"

Sensai Cellular Performance Cream Foundation ”Soft Beige”

Jag är annars helt nöjd med produkterna, om det inte vore för priset skulle jag lätt köpa dem igen. Nu blir det nog så att man får kalla det ”investering” och använda dem vid speciella tillfällen.

Pris Sensai Cellular Performance Make-Up Base: cirka 639kr (Skincity.se)
Pris Sensai Cellular Performance Cream Foundation: cirka 779kr (Skincity.se)