Idag har det nog börjat vända för Simon, nattens illamående och nässelutslag har lagt sig och han har inte haft feber på hela dagen! Låt det nu vara på rätt väg!

Tidigare idag tog jag en spapaus i sjukstugan. Det är välbehövligt när man bara går inne och torkar snor hela dagarna!

IMG_7463.JPG
Jag började med Weledas hårolja, uppfriskande och lindrande för mig som har psoriasis i hårbotten och passade på att massera skalpen lite extra.

Sedan följde jag upp med en sockerskrubb från The Body Shop till kroppen. Den är väldigt strösslig och håller inte ihop riktigt, samt att den inte är så dryg. Just idag brydde jag mig inte så mycket om det, jag öste på och skämde bort mig själv ordentligt. När man spolar vatten över huden smälter sockerkornen och huden känns len och mjuk av oljan.

Jag tvättade håret två gånger för att verkligen lösa upp oljan och flagande hud från hårbotten och gav det sedan en rejäl dos inpackning från Keune Keratin Curl.

Jag avslutade den nya duscholjan från Apoliva med argan- och mandelolja, både rengörande och återfuktande, magiskt skön!

IMG_7465.JPG
Eftersom Simon fortfarande sov när jag kom ur duschen fortsatte jag med att lägga ansiktsmask (Rose Stem Cell från Peter Thomas Roth) och sedan ta bort gammalt nagellack, vårda nagelband och massera Cuticle Eraser.


Fötterna peelade och filade jag i duschen och de fick sedan massage med en ny fotsalva från Apoliva, Ört & Natur.

Jag känner mig som en helt ny människa och redo att ta över världen! Eller kanske inte, men redo att möta människor igen i alla fall!

Senare ikväll väntar lite extra pampering till ansiktet med fluid från Babors julkalender!