Etiketter

, , ,

Detta iögonfallande glitter kom i ett julinspirerat utskick förra veckan. Jag har som sagt haft en sjuk son hemma och skolarbete som hängt över mig, och prover har fått vänta helt enkelt.

Wet'n'Wild Glitter Brass

Wet’n’Wild Glitter Brass

Men om kvällarna när det varit lugnt i huset har suttit med denna och testat på handryggen och sett glittret spegla sig i ljuset från juleljusen. Den är så läcker! Den heter Brass (mässing) och jag upplever den som väldigt guldig men den har också effekter i blått.

Wet'n'Wild Glitter Brass

Wet’n’Wild Glitter Brass

Jag trodde först att det var en ögonskugga, men på baksidan står det ”for face & body only” och det kan jag förstå. Dessa glitterbitar är inte sköna att få in i ögonen, de är dessutom svåra att tvätta bort. Tro mig på båda påståendena, jag har provat!

Wet'n'Wild Glitter Brass

Wet’n’Wild Glitter Brass

Glittret kommer som en singelprodukt och är lite kletig. Den går att applicera sporadiskt för lite glittereffekt, eller om man vill gå all in och skapa en mer metallisk look. För er som ändå vill ha den till ögonen, (hur coolt som helst!), skulle jag rekommendera en riktigt klistrig primer som kan hålla glittret på plats. Då tror jag nog att det skulle fungera.

Gillar massor och jag ska i alla fall glittra ikapp med allt julpynt!

