Taggar

, ,

Klassiskt röda läppar är alltid rätt och så även till högtiderna i vinter. Här har jag testat två för mig nya produkter från brittiska Boots No7.

Boots No7 läppstift och läppenna.

Boots No7 läppstift och läppenna.

Läppstiftet Moisture Drench ”Siren” är krämigt och vårdande, mjukgörande och återfuktande med hjälp av ingredienser som sheamör, vetegroddolja och nattljusolja. Det är kraftigt pigmenterat och ger en bra färg på läpparna.

Jag har korrigerat läppkonturen och fyllt i läpparna med Precision Lips Pencil ”Fire” är en mjuk penna som ändå håller sig spetsig med hjälp av den inbyggda vässaren. Passar mig bra som aldrig hittar vässaren när den behövs!

Boots No7 Moisture Drench Siren och Precision Lips Pencil Fire

Boots No7 Moisture Drench Siren och Precision Lips Pencil Fire

På bilderna har jag duttat lite guldigt glitter från det roliga glittret från Wet’n’Wild som jag skrev om tidigare. Den syns extremt dåligt på bilderna, men gav en festlig effekt i verkligheten.

Priset på läppstift är cirka 129kr och läppenna 89kr. Boots No7 finns hos bl.a Apotek Hjärtat som nu har en webshop!