Taggar

, , , , ,

Förra året började jag testa om CND Vinylux kunde vara något för mina skadade naglar. Mina naglar är tunna, släpper fett och fukt och bara skivar sig ner på halva nageln. Jag kanske lider av någon vitaminbrist eller så är mina naglar så rent genetiskt. Det är himla tråkigt och verkar inte bli bättre. Min förhoppning var att hitta ett lack som skulle sitta bättre och längre och ge naglarna en chans att reparera sig.

I höstas gav jag upp och valde att göra gelénaglar som jag har varit SÅ nöjd med! Jag har har älskat den perfekta ytan och att lacka naglarna har verkligen varit en ren fröjd. Problemet med tunna naglar löser sig såklart inte när man gör konstnaglar eftersom man då slipar lite på ytan, de har å andra sidan inte blivit sämre. Det är status quo. Trist.

Nu har jag ett par gelénaglar kvar, jag låter dem växa ut och den sista lilla biten har inte lossnat än. Det är kanske inte så snyggt, men jag vill inte fila mer på själva nageln. Jag kan nöja mig med med korta naglar, men gärna starka och friska. Visst är det snyggt med långa naglar också, men för mig är det inte praktiskt. Jag skriver mycket datorn och vill vara snabb och effektiv, jag har också blöjbarn och mycket ute i trädgård och skog med barnen.

Om CND Vinylux då, vad ska man säga? Lacken som jag fått hem är det inget fel på i alla fall. De är lätta att lacka med, har bra pigmentering och fina färger. Vinylux har dessutom ett enormt utbud av färger och släpper flera nya kollektioner varje år. (Ni borde kika in vårkollektionen Flora & Fauna som är himla tjusig!) På mina naturliga naglar sitter lacket kanske 48 timmar, det (tillsammans med alla andra märken) trillar av om jag hoppar jämfota. Om jag istället lackar på gelénaglar sitter det som berget och måste tas bort med remover.

Så vad ska jag göra framöver? Jag vet faktiskt inte. Jag får kanske acceptera att mina naglar beter sig så här och bara gilla läget. Just nu är det så. Jag äter bra och varierat, samt att jag tar kosttillskott som ska vara bra för naglarna, plus lite annat. Jag använder olja till naglar och nagelband och det står handkrämer i varje hörn som jag använder.

Har du fler förslag?