Etiketter

, , , , ,

Redan i höstas hintade The Body Shop om serien Smoky Poppy, en sensuell doft av kryddor, blommor och trä. Serien är spetsad med vallmo från Turkiet. Är vi nyfikna? Mycket. För hur vallmo doftar eller har för funktion i hudvård har jag aldrig funderat på. Men vem älskar inte ett rödböljande vallmofält? (Note to self: köp vallmofrö!) Jag kommer även göra ett separat inlägg om Smoky Poppy-serien snart, håll ut mina vänner!

Samtidigt lanseras också Colour Euphoria, klara färgglada nyheter inom makeupen som lyfter bort vilken kall och mörk vinterdag som helst.

Båda kollektionerna finns i butik från 21 januari.

Colour Euphoria by THE BODY SHOP

Colour Euphoria by THE BODY SHOP

Jag vet inte vilken palett som får mig att hoppa högst, men den blå nyansen älskar jag! Och den gula, orange och cerise. Och de andra fyra också som kanske är lite mer bärbara än de tidigare nämnda. Men just färgchocken var precis vad jag behövde se för att tro på våren lite mer. Dessa Shimmer Cubes går att använda torra för att smälta samman eller med en fuktad pensel för kraftiga färger, ofta blir de nästan metalliska.

Shimmer Cubes Palette kostar 295kr och Smoky Poppy Blusher Brush kostar 150kr

Colour Euphoria by THE BODY SHOP

Colour Euphoria by THE BODY SHOP

Det här mina vänner är Lip & Cheek Velvet Stick! Åååh vad jag åååahr över färgerna. Jag valde ut mina favoriter till bilden ovan och den svarta låter grymt häftig då den ska anpassa sig efter din huds pH för att skapa din unika ”vallmonyans”. Velvetstick ska ge en färgkick med sidenmatt yta.

I kollektionen av Velvet Stick finns ytterligare två färger som inte syns på bilden, de går mer åt bronze och persika.

Lip & Cheek Velvet Stick kostar 145kr.

Det kommer också tre nya nagellack i Colour Crushserien; Apricot Kiss, Sunny Affair och Mad About Blue. Måste ha alla tre! Lacken kostar 95kr.

