Taggar

, , , , , , , , ,

I väntan på mer och bättre ljus har jag faktiskt gett upp. Jag förstår att det kommer ljusare tider, men inte fort nog. Ljuset skulle kunna skapa lite bättre och trevligare bilder åt er som läser bloggen, men nu jäklar: mobilbilder får duga. Det går inte att vänta på våren 2015 när det är favoriter från 2014 som ska visas. Ni får stå ut med granen i bakgrunden, ja – vi har den kvar, som ett ljus i vintermörkret!

Produkterna är spontana favoriter som jag testat under året, en del av dem har presenterats och/eller recenserats i bloggen tidigare och jag ska försöka minnas att länka till dem åt er.

Hudvård 2014

Hudvård 2014

Från vänster:

  • Peter Thomas Roth Rose Stem Cell Bio-Repair Gel Mask med nio olika ingredienser från rosor och är min livlina när huden känns trött, glåmig, torr och irriterad. Det en är sval och väldigt dryg gel som ska verka i cirka 10 min. Produkten kommer burk, 150ml, och kostar cirka 400kr. Läs gärna min recension här.
  • [Comfort Zone] Skin Regimen Juvenate Eye Balm släpptes förra våren men det tog ett bra tag innan jag började testa den. Anledningen är att just denna hudterapeut är sjukt slarvig med just ögonkräm. (Förlåt!) Det är också runt ögonen som jag ser mina första ålderstecken – I can take a hint. Juvenate Eye Balm verkar avsvällande, och ska motverka linjer och ålderstecken. Burken innehåller 12 ml, kostar runt 325kr och varar nästan för evigt.
  • M Picaut Exfoliating Peel Mask från svenska Mette Picaut som tillverkar ekologisk hudvård med inriktning på antiage är en riktigt pärla! Till ansiktet brukar jag undvika peelings med korn, bara för att enzym/syrapeeling är lättare att tvätta bort. Korn får man gärna jaga både två och tre gånger innan alla tvättats bort, medan kornlösa peelings bara sköljs av. Om vi bortser från kornen, som man faktiskt kan reglera med hjälp av mindre tryck på huden, så är peelingen en riktig pick-me-up som ger näring och lyster till huden. Tuben på bilden är dessutom tom, jag har sparat den enbart för att fotografera till detta inlägg! Exfoliating Peel Mask finns bland annat hos Hudoteket.se och kostar 359kr hos dem. Mette, kan vi få en bitig enzympeeling utan korn, please?😉
  • Gilda Cosmetic AHA Lotion har blivit en riktig favorit här hemma och kommer bli en stapelvara i badrumsskåpet. Jag applicerar ett par pump på bomullsrondeller och sveper över ansikte, hals och dekolletage. AHA piffar till huden lite, exfolierar och förnyar huden och ger fukt. Var inte rädd för AHA, och speciellt inte denna, den är mild och vänlig mot huden. AHA Lotion finns i deras webshop och kostar 519kr för 125ml, priset är något i överkant.
  • ClinicCare Sun Block Silky Cream är precis som det låter; en silkig kräm med solskydd. Den smiter enkelt ut på huden, känns inte, syns inte och går att lägga makeup ovanpå. Det finns recension av bland annat denna kräm om du klickar här. För inköpsställen kan ni kontakta Mimass AB.

Jag är medveten om att rutinen ovan ser brokig ut och den saknar dessutom en rengöring. Anledningen är att på min hud fungerar dessa produkter ypperligt och jag är nöjd med resultatet. Att det inte finns någon rengöring beror på att jag till största delen använt Nimue Cleansing Gel under 2014, och hur många gånger kan jag skriva om den produkten och visa den i bloggen? Den är och förblir min favorit, läs gärna mer här.