Etiketter

, , , , ,

Nu går vi vidare mot några självklara makeupfavoriter under 2014! Ni läste kanske mitt inlägg om hudvård här? Jag länkar vissa av produkterna, en del till mina egna inlägg, andra till inköpsställen som Eleven. Länkarna är inte affiliates.

Produkterna presenteras utan inbördes ordning och i en salig röra, varsågoda!

Makeup 2014

Makeup 2014

  • Sensai Cellular Performance Cream Foundation är lite av en våt foundationdröm för huden. Den anpassar sig till huden, inte färgmässigt, utan efter struktur och förutsättningar. Perfekt för hud som börjat visa ålderstecken. Fin täckning och flexibel. Det smärtsamma priset på nästan 800kr får mig nästan att svimma, men det är underbar!
  • Anastasia Dipbrow Pomade är sannerligen årets snackis när det gäller bryn. Kräver att man övar lite, men ger sedan ett perfekt resultat. Merci, säger jag som älskar bryn! Priset är 245kr och är ett bra pris på en produkt som troligtvis aldrig kommer ta slut. Var bara noga med att skruva på locket ordentligt så att produkten inte torkar.
  • Clarins Ombre Matte Sparkly Grey blev höstens skuggkärlek! Bara smeta på och sudda, gärna med fingrarna! (Did I just say that?!) och du får en soft chic look! Priset 235kr är precis som Dipbrow Pomade bra i förhållande till mängd i bukrne och inte heller denna produkt kommer ta slut inom det närmaste. Ibland får man se produkter som investeringar.
Makeup 2014

Makeup 2014

  • Sensai Cellular Performance Brightening Make-Up Base är en alldeles magisk primer som fäster din foundation, ger riktigt fin lyster och håller din foundation på plats hela dagen. Något svidande cirka 600kr för den!
  • James Read Sleep Tan Mask testade jag till och från hela sommaren och är en av två BUS-krämer som jag varit nöjd med. På med masken på kvällen, sov gott och vakna upp med ljus och fin glow. Passar perfekt till blekfisar som inte vill bli orangekanelbruna helt enkelt! Sleep Tan Mask kostar 265kr för 265ml och vara länge. Jag har fortfarande lite kvar som tänkte spara till nu framåt vårkanten.
  • Real Techniques Expert Face Brush har revolutionerat min makeup det senaste halvåret! Jag använder den främst till flytande foundation men har jag bråttom funkar den på grund utav sina smidiga storlek även till lite contouring och highlight. Borstarna finns bland annat hos eleven.se, bangerhead.se och H&M.
  • Dior Addict Fluid Lipstick i nyansen Pandore fick symbolisera hela sommaren. Färg och hållbarhet är en dröm rakt igenom. Jag har inget mer att säga.

Vilka blev era favoriter under 2014?

 

