Taggar

, , , ,

X-lash Fransserum

X-lash Fransserum

I mitten av oktober kom ett utskick med serum och mascara från Xlash. Jag som har korta och lite tråkiga fransar tyckte såklart att detta var intressant och började testa det direkt. Vill du läsa mer om just produkterna har jag skrivit om dem i det här inlägget.

Xlash referensbild 17 oktober 2014

Xlash referensbild 17 oktober 2014

På bilderna ovan ser ni mina fransar innan Xlash. De ser ju faktiskt hyfsat täta ut, men inte så långa och de brukar inte få så mycket varken längd eller volym av mascara heller. De är kanske många, men är tunna och saknar ”omph!”.

Redan efter ett par veckor märkte jag fransarna såg friskare ut. Inte längre, kraftigare eller fler. Utan hälsosammare med lite glans, som om man gett dem en inpackning, så som man gör med håret ibland. De började också vända sig uppåt i en finare böj, som om jag böjt till dem med fransböjaren en sväng. Detta har jag även märkt med andra fransserum jag testat tidigare.

Jag har däremot inte märkt, nu efter några månader, att de skulle blivit så mycket längre. Det är en viss skillnad men det är absolut inga alternativ till lösfransar. Jag har försökt fotografera men februariljuset sviker mig.

I höstas läste jag ett par recensioner där kunderna var jättenöjda och jag fick även glada tillrop på Instagram när jag visade produkten där, men för mig har det inte varit en ahaupplevelse.

Xlash kan köpas hos www.xbeauty.se och de erbjuder även produkter för bryn och läppar.