Taggar

, ,

I dagarna hämtade jag ut ett paket med prover ur OPI:s kollektion Soft Shades för våren 2015. Av bildmaterialet att döma ser kollektionen ut att fått inspiration från catwalkens smutsigt dova pasteller med fluff, böljande chiffong och tyll. Soft Shades består av sex kulörer; Chiffon my mind, Petal soft, Put it in neutral, Act your beige!, This silver’s mine! och det lite mer vågade glitterlacket Make light of the situation.

Jag har tre av lacken att testa, nämligen Chiffon my mind, Put it in neutral och Make light of the situation. Först ut att visas är Chiffon my mind som verkligen tog mitt hjärta med storm! En vit semitransparent bas med krossat microfint skimmer av ljusblått, tänk er filmen Frost!

På bilderna har jag lackat med tre lager, den är tämligen streakig i sin formula och lite svår att få jämn. Den otroligt fina nyansen och effekten av skimret gör att jag är väldigt förlåtande! Kärlek på naglarna! Vad tycker ni?

OPI Soft Shades 2015 - Chiffon My Mind

OPI Soft Shades 2015 – Chiffon My Mind

OPI Soft Shades 2015 - Chiffon My Mind

OPI Soft Shades 2015 – Chiffon My Mind

OPI Soft Shades 2015 - Chiffon My Mind

OPI Soft Shades 2015 – Chiffon My Mind