Taggar

, , ,

Vårens kollektion från tyska Artdeco är ett fortsatt arbete i projektet Beauty Meets Fashion och denna gång är det den lovande designern Emilio de la Morena som finns med i samarbetet. Emilio de la Morena är känd för vackra cocktailklänningar och vill skapa kreationer i ny teknik, färg och form som ska göra att kvinnor känner sig självsäkra och samtidigt förstärker den egna personligheten.

Paketet som jag hämtade ut förra veckan är verkligen awesome! Kollektionen bjuder på klara färger, ögonskuggor med satinfinish och en alldeles underbar rosabruntonad bronzer. Nagellacken är den nya formulan Art Couture Nail Lacquer som ska hålla hög kvalitet och ha bättre hållbarhet.

Jag börjar med att visa nagellacken eftersom jag blev så överförtjust i flera av dem!

Artdeco Art Couture Nail Lacquer - Emilio de la Morena

Artdeco Art Couture Nail Lacquer – Emilio de la Morena

Från vänster:
605 – skir vit
623 – skir rosa
830 – mintgrön
629 – laxfärgad
720 – cerise
860 – lila/blå (mörk lavendel?)

Mina favoriter är 830, 720 och 860, men det finns egentligen ingen ”ful” färg i kollektionen. De är allihop användbara hela våren och sommaren och jag tycker att kollektionen är både tjusig och en riktig fullträff! Rekommenderat pris är 128kr.

För er som är intresserade av Artdecos sortiment finns märket vanligtvis på salonger, en lista på återförsäljare hittar ni här: klicka på mig! samt att eleven.se nu börjat ta in dem i sitt sortiment. Yay!