Etiketter

, , , ,

För ett par veckor sedan hade jag turen att vinna detta urtjusiga paket makeup från Make Up Store. Kollektionen heter Passionate och är också årets Valentinekollektion.

I paketet som jag fick hem finns tre ögonskuggor, två matta och en skimrande, ett läppglans, ett nagellack och ett ”cream to powder”. Det här är första gången som jag ser Make Up Stores nya förpackningar, tjusigt fyrkantiga med print både på själva dosan men också i produkten. Själva produkterna går också att ta loss ganska enkelt genom att man trycker ut dem. Jag har förstått att många tycker om att samla sina skuggor i olika paletter för smidigare förvaring. Jag är den ombytliga typen när det gäller färger och skulle i så fall spendera alldeles för mycket tid med att skifta skuggor i paletterna.

Ska vi kika på lite bilder?

MAKE UP STORE Cream to powder - Macadamia

MAKE UP STORE Cream to powder – Macadamia

Nyansen Macadamia är på tok för mörk för mig (jag har testat) så den blir tyvärr undanskuffad. Formulan däremot är skön mot huden, täcker bra och får en fin finish.

MAKE UP STORE Microshadow

MAKE UP STORE Microshadow

Matta Kakaw, Pollution och skimriga Muffin. Microshadow är microshadow och imponerar i alla färger jag testat!

MAKE UP STORE Lip gloss och nagellack

MAKE UP STORE Lip gloss och nagellack

Nagellacket Hanna är bara dööööläckert! Svart bas med massor, massor massor av krossat rött skimmer. Effekten blir inte lika magnifik på nageln men definitivt redan ett favoritlack i år. Rödrosa läppglanset Amaranth bjuder på sprakande skimmer i flera färger, däremot känns inte glittret på läpparna och det är positivt. Hatar glitterkrafs på läpparna, känns skitigt!

Eftersom jag vann produkterna i en tävling vet jag inget om priser eller hur länge kollektionen är tillgänglig i butik.

 

