Etiketter

,

Har jag nämnt att jag älskar Artdecos ögonskuggor? Finns det något smartare än små söta skuggor i lagom storlek? Det är faktiskt fullt möjligt att ta slut på en skugga inom den egna livstiden och inte betala en förmögenhet när makeupväskan ska uppdateras. Rent ekonomiskt finns det alltså utrymme för både vardagsskuggor att använda varje dag, samt en och annan skugga för att piffa till en kvällsmakeup med.

Till vänster: dosan för utbytbara magnetiska skuggor och rouge och till höger dosan till Blush Couture.

Till vänster: dosan för utbytbara magnetiska skuggor och rouge och till höger dosan till Blush Couture.

I vårens kollektion tillsammans med Emilio de la Morena hittar vi fyra fina skuggor. Jag har försökt fotografera färgerna men det var lättare sagt än gjort. Den lila (nr 81 pearly lilac summer) är den som fastnade bäst, troligtvis för att den har en starkare färg och mer pigmenterad än den andra. De övriga är 60 pealy milky mint, 95A pearly soft pink och 109 pearly snowdrop och de är skimrande fina men inte mycket tryck i pigmenten.

Artdeco magnetic eyeshadows

Artdeco magnetic eyeshadows

Swatches eyeshadows Emilio de la Morena

Swatches eyeshadows Emilio de la Morena – ja, jag satte tumnageln i den lila när jag skulle ha av plastlocket.. Sorry!

Bronzern Blush Couture är en trefärgad rosatonad rouge i mjuk nyans som används var för sig (i min mening är färgerna lite för smala för att plockas upp separat) eller tillsammans för att ansiktet liv och lyster.

Artdeco Blush Couture - Emilio de la Morena

Artdeco Blush Couture – Emilio de la Morena

Artdeco Blush Couture - Emilio de la Morena

Artdeco Blush Couture – Emilio de la Morena

Priser:

Beautybox för skuggor eller rouge, 148kr/styck
Ögonskuggor, 88kr/styck
Blush Couture, 258kr

 

