Taggar

, , , , , , , ,

Har ni hunnit tröttna på flödet av bilder på THE BODY SHOP Fuji Green Tea än? Jag kan vara sist på bollen med att visa upp kollektionen men vill ändå ger er mina ”two cents” och kanske väcka ert intresse?

Konceptet med Fuji Green Tea blir som teceremoni möter sparitual. Ingen är mer exalterad än jag! Med uppmaningen ”revive the body, detox the mind” ska vi skrubba kroppen och bada i handplockat grönt te från Mount Fuji i Japan. Grönt te har länge vara vida känt för sina egenskaper som antioxidant, alltså en liten rackare som bekämpar fria radikaler, som bl.a. annars gör att huden åldras. Är det inte så att japanska kvinnor har världens vackraste hud? Kanske är hemligheten just grönt te.

I mitt utskick från THE BODY SHOP hittar jag dessa produkter:

THE BODY SHOP Fuji Green Tea

THE BODY SHOP Fuji Green Tea

Body butter, 200ml, 185kr
Bath Infuser, 60kr
Body Scrub, 250ml, 225kr
Bath Tea, 300gram, 225kr
Eau de cologne, 100ml, 195kr

Utöver dessa produkter finns även Exfoliating Soap, Body Sorbet, Body Lotion och Body Wash.

Bath Infuser är helt enkelt utformad som en tesil och ska fyllas med Bath Tea som sedan får guppa i badvattnet. Ska alltså inte drickas! Bath Tea består av salt, grönt te, kamelia och basilika och doften blir alldeles magisk när den får fart av varmt vatten.

För mig som inte är någon doftnörd och sällan vill fylla rummet med en tung slöja passar denna perfekt. Doftens noter är grönt te, mandarin, bergamott och citron med ett hjärta av jasmin, kamelia och viol. Den är fräsch utan att för den sakens skull ”bara vara ren tvätt”. Jag skulle säga att den börjar friskt och krispigt och övergår sedan i en dämpad örtighet, jag älskar den!

THE BODY SHOP Fuji Green Tea lanseras i butiker och webshop den 24 mars!